וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת אירופה לא גינתה את אירועי המשט

פנחס וולף

24.6.2010 / 14:30

מליאת מועצת אירופה החליטה שלא לגנות את ישראל בעקבות פרשת המשט שעשה דרכו לעזה. עם זאת, המועצה מתחה ביקורת על ישראל והחליטה על הקמת ועדת חקירה בינלאומית

מאמצי המשלחת הישראלית בראשות ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה), למועצת אירופה הצליחו להניא את המועצה מלגנות היום (חמישי) את ישראל בעקבות פרשת המשט שעשה דרכו לעזה. ההחלטה של המועצה התקבלה בניגוד לעמדת נשיא המועצה הטורקי. מליאת המועצה אומנם מתחה ביקורת על ישראל, ועל ההשתלטות אותה כינתה "חסרת פרופורציה בצורה בולטת והפרה של החוק הבינלאומי", אך נמנעה מהבעת גינוי. המועצה היא גוף הפועל למען אחידות בחוקים של 47 מדינות באירופה, אולם היא אינה חלק רשמי מהאיחוד האירופי.

ח"כ פלסנר אמר בנאומו בפני חברי המועצה כי "פעולת צה"ל עולה בקנה אחד עם עקרונות המשפט הבינלאומי, ומטרתה למנוע את התעצמות החמאס שמעוניין לחסל את מדינת ישראל ולהקים מדינה איסלאמיסטית לא דמוקרטית, שכל הווייתה מנוגדת לעקרונות והערכים הנאורים, המקודמים ע"י מועצת אירופה". פלסנר גינה את מה שהוא מגדיר "הניצול הציני שעושה טורקיה במוסדות הבינלאומיים, כאשר בשם קידום ערכים של זכויות אדם, היא מקדמת בפועל את השותפות שלה עם החמאס ועם אירן".

יחד עם זאת, המועצה קראה בהודעת הסיכום שלה לישראל להסיר את המצור מעזה, "מבלי לפגוע בביטחונה". המועצה בירכה על ההסרה החלקית של המצור כפי שהוכרזה על ידי ישראל, וקראה לאפשר העברת סחורה לרצועה דרך הים והיבשה.

חברת הכנסת פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), שלקחה חלק במשלחת הישראלית הכתירה את הנסיעה כמוצלחת ביותר. "למשלחת של ישראל למועצת אירופה היה הישג גדול, משום שלמרות המלצת נשיא המועצה וההתקפות בוועדה הפוליטית, ההחלטה שהתקבלה במליאה לא כללה גינוי לישראל ולא הוקמה ועדת חקירה לאירועי המשט. עובדה זו ממחישה את חשיבות הפעילות הפרלמנטרית במסגרות בינלאומיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully