וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין הודיע: לא אחקור את תלונת אולמרט

גלעד גרוסמן

24.6.2010 / 14:26

היועמ"ש הודיע לסנגורי אולמרט כי העביר את הטיפול בתלונתם נגד בכירי הפרקליטות למשנה עו"ד גוטליב. שופטי ביהמ"ש המחוזי בי-ם, דחו הבקשה להפסיק את עדות סוכנת הנסיעות מ"ראשונטורס". בהמשך עדותה היא פרצה בבכי

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

השופטים במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, דחו את בקשת ההגנה להפסיק את עדותה של הדר זלצמן, בעקבות מציאת מסמך שהועבר אליה מהפרקליטות, שלטענת ההגנה מוכיח כי תודרכה בעדותה. פרקליטו של אולמרט, עו"ד אלי זהר, אמר בדיון כי מדובר בדבר חמור ביותר וביקש לדחות את המשך חקירתה הנגדית של זלצמן, סוכנת נסיעות בחברת ראשונטורס ומי שנחשבת לעדה מרכזית. עוד ביקשה ההגנה שלא להגיש את המסמך לשופטים כדי לאפשר לה זמן לחקור אותו.

פרקליטתו של רה"מ לשעבר, עו"ד נוית נגב, ניסתה להציג לזלצמן הבדלים וחוסר התאמות בין המסמך שנתנה לה הפרקליטות לבין דברים שאמרה בחקירתה במשטרה. בשלב זה ככל הנראה המעמד הכריע את העדה, והיא פרצה בבכי. והשופטת ארד ניסתה להרגיע אותה ואמרה: "את צריכה לזכור שאת בסך הכל עדה, את לא צריכה לבכות".

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע לפרקליטיו של אולמרט, כי לא יוכל לטפל בפנייתם לבדוק את התנהלות הפרקליטות ביחס לעדות זלצמן. היועץ אמר לפרקליטים כי בשל ניגוד עניינים הוא מנוע מלטפל בעניינים הנוגעים לאולמרט ולכן על פנייתם תשיב המשנה ליועץ רחל גוטליב. מיד לאחר מכן פנו פרקליטי אולמרט לעו"ד גוטליב, וביקשו ממנה לעכב את חקירת תלונתם נגד פרקליטות המדינה ומחוז ירושלים. לדבריהם, זלצמן, נחקרת כעת בבית המשפט המחוזי בשל מסמך שקיבלה מהפרקליטות, ותשובותיה עשויות להשפיע על התלונה שהגישו.

קודם לכן אמרו השופטים לפרקליטי אולמרט כי מכיוון שההגנה לא מעוניינת להגיש את המסמך, הם נאלצים לשמוע את הטענות ואת העדויות מבלי לדעת במה מדובר. לבסוף הגישה ההגנה את המסמך. מנגד, הפרקליטות טענה שוב שלא מדובר במסמך בעייתי וכי אין מניעה להמשיך בעדות.

השופטת מוסיה ארד פנתה לעו"ד אורי קורב מהפרקליטות ושאלה אותו אם היה צריך להעביר להגנה את המסמך הזה, שהוא חריג. על כך ענה קורב: "עקרונית, כנראה שלא בהכרח". עו"ד אלי זהר אמר כי "במהלך המשפט אני אראה שהמסמך היה מיועד לכך שהעדה תלמד אותו בעל פה ותענה את התשובות בבית המשפט. אני אראה איך לוקחים שאלה שהעדה ענתה עליה את ההיפך ו'מיישרים' אותה כדי שתתאים. מוצג זה הוא הפרה בוטה של כל כללי הכנה של עדים שאנו מכירים. אני לא נתקלתי מעולם בדבר כזה".

השופט יעקב צבן אמר בדיון כי השופטים כבר הספיקו להתרשם מעדותה של זלצמן במשך ארבעה ימים, בהתכוונו ככל הנראה לכך שהם יכולים לגבש דעה בעצמם אם תודרכה או לא. צוות ההגנה אמר בתגובה להחלטת בית המשפט כי "בית המשפט השאיר את עניין החקירה בידי היועץ המשפטי ואנו מצפים שהחקירה בנושא אכן תתקיים מיידית".

אולמרט מייצר מהלכי סרק

אתמול הגיש אולמרט ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין תלונה ודרישה לפתוח בחקירה נגד הפרקליטות, בחשד לעבירות של שיבוש מהלכי משפט, הדחה בעדות, הטרדת עד, השפעה לא הוגנת על עד, שימוש לרעה בכוח המשרה ומרמה והפרת אמונים, זאת בעקבות "מסמך שאלות ותשובות" שקיבלה מידי הפרקליטות אחת העדות המרכזיות במשפט "ראשונטורס". יום לפני כן, לבקשת ההגנה, הופסקה חקירתה הנגדית של הדר זלצמן, עובדת ב"ראשונטורס" ואחת מעדות התביעה המרכזיות במשפט, לאחר שלפרקליטיו של אולמרט נודע כי הפרקליטות הגישה לעדה מסמך של 32 עמודים. המסמך, שהוכן על ידי הפרקליטות, כולל שאלות ותשובות ומתייחס לנושאים השונים במשפט.

בפרקליטות מחוז ירושלים הגיבו בביטול לדרישתו של אולמרט. לטענת הפרקליטות, "יש לדחות בשאט נפש את הניסיון לרפות את ידי הפרקליטות בדרך של בקשה מלאכותית לפתיחה בחקירה פלילית בגין עניין זה. חדשות לבקרים מנסים ההגנה וצוות היחצ"נים שלה לייצר מהלכי סרק דרמטיים בבית המשפט ומחוצה לו, לעתים תוך הצגת עובדות בלתי נכונות. את המשפט יש לנהל באופן ענייני, ויש לחדול מהניסיונות להטות את תשומת הלב לכיוונים אחרים".

בפרקליטות הוסיפו כי "הדיון במסמך האמור מתנהל בימים אלה בבית המשפט. צוות התביעה ישיב לטענות באופן מסודר בבית המשפט, כמקובל. מבלי להיכנס לפרטים, נציין כי מכתב התלונה מתאר באופן מסולף את עובדות העניין. נוסיף עוד כי התביעה ביקשה להגיש את המסמך לבית המשפט כדי שיוכל להתרשם ממנו באופן ישיר, וההגנה היא שמנעה זאת בהתנגדותה לכך".

(עדכון ראשון: 11:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully