וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד הצפון: השקט בדרום לבנון - מטעה

עידן אבני

23.6.2010 / 20:12

במהלך טקס לציון ארבע שנים למלחמת לבנון השנייה, הזהיר האלוף אייזנקוט כי חיזבאללה הולך ומתחמש בתחומי הכפרים בדרום לבנון. "חיזבאללה הגדיל במהלך ארבע השנים האחרונות את יכולותיו"

"חיזבאללה הגדיל במהלך ארבע השנים האחרונות את יכולותיו" – כך אמר הערב (רביעי) אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט בטקס לציון ארבע שנים למלחמת לבנון השנייה, שנערך סמוך לגבול עם לבנון. בנאומו בפני בני המשפחות השכולות, אמר אייזנקוט כי על אף השקט שניבט מהכפרים שבדרום לבנון, חיזבאללה הולך ומתחמש בתחומי הכפרים. לדבריו, השלווה שנראית מרחוק – מטעה.

לדברי אייזנקוט, "ארבע שנים אחרי המלחמה נוצרה מציאות מורכבת. מצד אחד - ביטחון ושקט, שהצפון לא ידע עשרות שנים, ומצד שני, הגדיל האויב במקביל את יכולותיו, בעיקר בתוך הכפרים, אשר נראים מרחוק שלווים ומטעים". אייזנקוט הוסיף עוד כי "גם בשעה זו ניצבים אלפי חיילים לאורך גבול הצפון כדי להבטיח את השקט, שהוא רצון משותף של האזרחים משני צדי הגדר".

לפני כשבוע אמר גורם בכיר בצה"ל כי חיזבאללה ממשיך לאסוף מידע מודיעיני אודות תנועות צה"ל בגבול הצפון, כשאנשיו נמצאים בלבוש אזרחי. בצבא טענו אז, כי זוהו אנשי חיזבאללה בלבוש אזרחי שהקימו מערך של איסוף מודיעין על כוחות צה"ל בכפרים הסמוכים לגבול הצפון. במערכת הביטחון אף זיהו אנשים קבועים של הארגון הנמצאים בעמדות תצפית שונות והסבירו כי הארגון הלבנוני שידרג את מערך המודיעין שלו.

לפני כחודשיים פורסם בעיתון הכווייתי "א-ראי אל-עאם" כי סוריה העבירה לחיזבאללה טילים בליסטיים מדגם סקאד. לפי הדיווח, ההחלטה התקבלה בעקבות העברת משאיות ועליהן סקאדים מסוריה, באישור המשטר, לארגון הלבנוני. נשיא סוריה בשאר אל אסד הכחיש אז את הדיווח וטען כי מדובר ב"שקרים שמפיצה ישראל" כדי להסיט את תשומת הלב מהנשק הגרעיני שנמצא ברשותה וכדי לטרפד את ההתקרבות ביחסים בין סוריה וארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully