וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים ייאלצו להסתפק במחלקת תיירים

פנחס וולף

23.6.2010 / 18:49

צוות של ח"כים החליט כי בטיסות שאורכן מתחת לשש שעות, יבלו הח"כים במחלקת התיירים. "מהיום מפסיקים להחביא את הדברים"

חברי כנסת יטוסו במחלקות תיירים בטיסות שאורכן פחות משש שעות ובמחלקת עסקים בטיסות ממושכות יותר, בדומה לנהוג לגבי מנכ"לים בשירות המדינה. כך החליט צוות מיוחד לעניין שבו חברים יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין (ליכוד) וראשי ועדת האתיקה בעבר ובהווה, חברי הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי), חיים אורון (מרצ) ושלי יחימוביץ' (העבודה).

במקרים מיוחדים יו"ר הכנסת יוכל לאשר לחבר כנסת לטוס במחלקת עסקים גם בטיסות קצרות. לאור בקשת יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, הצוות קבע הגדרות ברורות ל"מקרים מיוחדים". מדובר במקרים שחבר הכנסת שהגיש את הבקשה לטוס במחלקת העסקים הוא בן 65 ומעלה, הוא נכה או חולה במחלה כרונית קשה, או שמדובר בנסיעה עם נסיבות מיוחדות, כגון טיסת לילה שמיד לאחר הנחיתה, חבר הכנסת נדרש להשתתף באירוע חיוני.

במהלך העבודה, צוות הח"כים פנה לכל חברי הכנסת וביקש שימסרו לו את הערותיהם. הצוות קבע כי יש לאזן בין שלושה מרכיבים: צרכי העבודה של חברי הכנסת היוצאים בשליחות הכנסת, החובה לנהוג בחיסכון בכספי ציבור, והאופן בו הדברים נתפסים בעיני הציבור.

מה שהיה הוא שיהיה

בתחילת פברואר השנה, מנכ"ל הכנסת דן לנדאו קבע נוהל חדש, לפיו כל חברי הכנסת יטוסו במחלקת עסקים. עד אז לא היה נוהל מסודר בעניין, וההחלטה היתה נתונה בידי חברי הכנסת.

גורם בכיר בכנסת הסביר אז לוואלה! חדשות כי, "הנוהל קובע שמה שהיה עד היום הוא שיהיה, אלא שאנחנו מוסיפים לכך את השקיפות. הנוהל הוא לא חדשני מלבד העובדה שהוא בא לתת שקיפות ומפסיקים להחביא את הדברים. אם עד היום היית צריך לשאול חבר כנסת 'באיזו מחלקה טסת', היום כל אזרח יכול לדעת".

אולם למרות זאת, ולמרות שיו"ר הכנסת ראובן ריבלין הסביר את ההיגיון העומד מאחורי הנוהל, הוא החליט למחרת להקפיא את הנוהל והקים את צוות חברי הכנסת לדון בנושא ולהגיש לו את המלצותיהם. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות שריבלין ולנדאו קיימו עם ארבעת חברי הצוות. היום, כאמור, ההמלצות הוגשו וריבלין החליט לקבלן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully