וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש באברבאנל: טיפולי שיאצו ויוגה

אריאל נוי

23.6.2010 / 14:12

לראשונה בישראל יוכלו המאושפזים במוסד לבריאות הנפש אברבאנל ליהנות מנטורופתיה, זן-שיאצו ויוגה במסגרת הטיפול בהם. "הגיעה העת שגם מוסדות רפואיים פסיכיאטריים יציעו טיפולים ברפואה משלימה"

שינוי באופן הטיפול בחולי נפש: המוסד לבריאות הנפש אברבאנל החל לשלב במסגרתו טיפולים ברפואה משלימה, המבוצעים בידי מטפלים בוגרים של מכללת רידמן, כחלק מהטיפול הכולל בחולים. היום (רביעי) התקיים כנס מקצועי של מרצים מובילים במכללת רידמן עבור רופאים ועובדים באברבאנל, בו הוצגו חלק מדרכי הטיפול שיש לרפואה המשלימה להציע למוסד לבריאות הנפש, ביניהם: רפואה סינית, פסיכותרפיה הוליסטית, נטורופתיה, זן-שיאצו ויוגה .

הטיפול הפסיכיאטרי עבר טלטלות ומהפכות בעשורים האחרונים. אם בעבר נהוג היה לאשפז חולים לתקופות ארוכות במוסדות לחולי נפש בישראל, כיום רוב החולים מטופלים במסגרת מרפאות חוץ ומחלקות יום. במקרים בהם נדרש אשפוז, הוא נמשך שבועות ספורים, ורק אחוז קטן מהמטופלים מאושפזים לתקופות ארוכות.

רוב הטיפולים הפסיכיאטריים נעשים ביוזמת המטופלים ובהסכמתם, בשל מצוקה אישית על רקע נפשי. חלק מהמטופלים פונים באופן אישי, וחלקם מופנים על ידי רופאי משפחה או בתי החולים הכלליים. ישנם מטופלים שמופנים בפסיקת בית משפט לאחר אבחון, כתחליף לעונש מאסר. יש גם מקרים נדירים של אשפוז כפוי על פי חוק, אם קיים סיכון ממשי לחולה או לסביבתו. הטיפול ברפואה משלימה לחולי נפש הוא חלק מתוך מגוון הטיפולים שמציעים בבית החולים.

ד"ר יהודה ברוך, מנכ"ל המוסד לבריאות הנפש אברבאנל, אמר: "אני רואה בדרכנו החדשה הזדמנות נפלאה. בישראל 2010 כאשר כל בית חולים ממשלתי מציע גם טיפולים משלימים, הגיעה העת שגם בתי חולים פסיכיאטרים יוכלו להציע למטופלים טיפולים בתחום. אנו מאמינים כי מרכז רפואי צריך לתת את מגוון הטיפולים האפשריים ורפואה משלימה היא חלק מכך. טובת המטופלים היא זו העומדת לנגד עינינו ומובילה את הנהלת בית החולים לתפיסה רפואית הוליסטית אינטגרטיבית, מתוך אמונה כי שילוב של טיפול קונבנציונאלי וטיפול משלים יביאו לתוצאות טובות יותר".

השירות החדש יינתן הן לחולים המאושפזים והן לקהל הרחב שיבקש להגיע לטיפולים פרטניים. קליניקת הטיפולים תפעל בשעות הקבלה ובשעות אחה"צ במחירים מוזלים ושווים לכל נפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully