וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשים כבדים לשלושה צעירים שרצחו פעמיים

קובי מנדל

23.6.2010 / 15:52

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר עונשי מאסר של 8 עד 27 שנות מאסר על שלושה צעירים שהואשמו והורשעו במסגרת טיעון בשני מקרי רצח. ביהמ"ש: "המסכת העובדתית הינה חמורה ביותר"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (רביעי) עונשי מאסר של 8 עד 25 שנים על שלושה צעירים, שהורשעו על פי הודאתם במסגרת הסדר טיעון, בשתי פרשות רצח, ויריות באזור מגורים.

השלושה הואשמו והורשעו בהריגתו של סלים וותד ובפציעתם בנסיבות מחמירות של אחרים. באירוע אחר רצחו השלושה את עלי עכוואי ופצעו אדם נוסף.

על מחמד ג'והר בן 21 מתל אביב ואחיו יוסף זויתי, בן 31 מבקעות, נגזרו 10 שנות מאסר. ג'והר גם חויב לשלם לעזבונו של סלים וותד פיצוי בסך 5,000 שקלים. אחיו זויתי, חויב לשלם לעזבונו של עלי עכוואי פיצויים בסך 50 אלף שקלים ולפצוע רפי עאיט פיצוי בסך של 5,000 שקלים.

על הנאשם השלישי, טרק גוהר, בן 28 מתל אביב נגזרו 27 שנות מאסר. גוהר גם חויב לשלם לעזבונם של המנוחים וותד ועכאווי פיצוי בסך של 100 אלף שקלים. על חברם של האחים, מופיד עביד, נגזר בדיון נפרד מאסר עולם ועשר שנים נוספות.

רצחו כי פחדו מהלשנה

לפי כתב האישום שהוגש נגד השלושה, בדצמבר 2008 אירע עימות בין מחמד ג'והר וחברו מופיד לבין בעל בית קפה שליד תחנת דלק בכפר ג'ת. בעקבות העימות החליטו השניים יחד עם גוהר לנקום בבעל בית הקפה, הגיעו למקום כאשר מופיד ירה לעבר בית הקפה באקדחו וגוהר השליך לעבר המקום רימון רסס וכתוצאה מכך נהרג וותד.

באישום נוסף נגד השלושה נטען כי בתחילת 2009 קשרו גוהר ומופיד קשר להרוג את עכאווי בשל חששם כי ידווח למשטרה על מעורבותם באירועים בבית הקפה. השניים הצטיידו באקדח, כדורים ואופנוע גנוב, ובקשו מג'והר שיעדכן אותם על מקום המצאו של עכאווי. בפברואר 2009 דיווח ג'והר על נוכחותו של עכאווי בבית קפה בבקה אל גרביה, והשניים הגיעו למקום, כאשר גוהר ירה בעכאווי מטווח קצר.

כמו כן הורשע גוהר על שהגיע ביוני 2008 רכוב על אופנוע וירה באקדח תוך כדי נסיעה לעבר עובידה קעדאן שהינו בעל חנות "קמאר טלקום" למכירת מכשירי פלאפון בכביש הראשי של בקה אל גרביה.

הרכב השופטים בראשות אב בית הדין וראש הרכב השופטים יוסף אלרון ציין כי "המסכת העובדתית הינה חמורה ביותר ונראה כי מיותר להכביר מילים לנוכח מעשיהם של הנאשמים". עוד ציין ההרכב כי "אין ספק שגזר הדין בעניינם של הנאשמים בנסיבות העניין מעורר התחבטויות רבות בשל החומרה העולה מהמסכת העובדתית שגבתה את חייהם של שניים ופציעתם של אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully