וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: אולמרט מייצר מהלכי סרק דרמטיים

23.6.2010 / 13:10

נציגי פרקליטות מחוז ירושלים הגיבו בחריפות לדרישת רה"מ לשעבר לפתוח נגדם בחקירה בחשד לשיבוש מהלכי משפט. "יש לדחות בשאט נפש את הניסיון לרפות את ידינו"

אהוד אולמרט נגד הפרקליטות ולהיפך: בפרקליטות מחוז ירושלים הגיבו היום (רביעי) לדרישתו של ראש הממשלה לשעבר מהיועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, לפתוח בחקירה נגד הפרקליטות בחשד לשיבוש מהלכי המשפט המתנהל נגדו בפרשת "ראשונטורס". לטענת הפרקליטות, "יש לדחות בשאט נפש את הניסיון לרפות את ידי הפרקליטות בדרך של בקשה מלאכותית לפתיחה בחקירה פלילית בגין עניין זה. חדשות לבקרים מנסים ההגנה וצוות היחצ"נים שלה לייצר מהלכי סרק דרמטיים בבית המשפט ומחוצה לו, לעתים תוך הצגת עובדות בלתי נכונות. את המשפט יש לנהל באופן ענייני, ויש לחדול מהניסיונות להטות את תשומת הלב לכיוונים אחרים".

בפרקליטות הוסיפו כי "הדיון במסמך האמור מתנהל בימים אלה בבית המשפט. צוות התביעה ישיב לטענות באופן מסודר בבית המשפט, כמקובל. מבלי להיכנס לפרטים, נציין כי מכתב התלונה מתאר באופן מסולף את עובדות העניין. נוסיף עוד כי התביעה ביקשה להגיש את המסמך לבית המשפט כדי שיוכל להתרשם ממנו באופן ישיר, וההגנה היא שמנעה זאת בהתנגדותה לכך".

מוקדם יותר היום הגישו פרקליטי אולמרט ליועץ המשפטי לממשלה תלונה ודרישה לפתוח בחקירה נגד הפרקליטות, בחשד לעבירות של שיבוש מהלכי משפט, הדחה בעדות, הטרדת עד, השפעה לא הוגנת על עד, שימוש לרעה בכוח המשרה ומרמה והפרת אמונים, זאת בעקבות "מסמך שאלות ותשובות" שקיבלה מידי הפרקליטות אחת העדות המרכזיות במשפט "ראשונטורס".

אתמול, לבקשת ההגנה, הופסקה חקירתה הנגדית של הדר זלצמן, עובדת ב"ראשונטורס" ואחת מעדות התביעה המרכזיות במשפט, לאחר שלפרקליטיו של אולמרט נודע כי הפרקליטות הגישה לעדה מסמך של 32 עמודים. המסמך, שהוכן על ידי הפרקליטות, כולל שאלות ותשובות ומתייחס לנושאים השונים במשפט.

בתלונה שהוגשה ליועץ המשפטי, כתבו עורכי הדין אלי זהר, נבות תל צור ונוית נגב, כי התלונה מוגשת בדחיפות רבה "הואיל ותוך כדי ניהול המשפט נחשפה התנהלות פגומה ופסולה מן היסוד של התביעה הכללית, בכך ששמה בפי עדי תביעה גרסאות מעובדות ומלוטשות, שבינן לבין עדות ספונטנית אין ולא כלום, תוך הסתרה מוחלטת מבית המשפט ומההגנה של אותם מהלכים נפסדים". מחר אמורה זלצמן לעלות שוב לדוכן העדים, ולכן מייחסים עורכי הדין דחיפות רבה לתלונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully