וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק: ישראל מנסה להתנער מאחריותה לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.6.2010 / 13:46

לדברי נשיא מצרים, הוא דוחה את הניסיונות הישראליים להטיל על מדינתו את האחריות לנעשה ברצועה. הבטיח: "נמשיך לפעול למען הסרת המצור הישראלי על התושבים"

נשיא מצרים חוסני מובארק אמר היום (רביעי) כי הוא דוחה את ניסיונותיה של ישראל להתנער, כלשונו, מהתחייבויותיה כלפי רצועת עזה ולהטיל את האחריות לנעשה בה על מצרים. בדברים שנשא במהלך מפגש פוליטי הדגיש מובארק כי הסוגייה הפלסטינית ממשיכה לעמוד בראש סדר העדיפויות של מדיניות החוץ המצרית. "נמשיך לפעול למען הסרת המצור הישראלי על רצועת עזה", הוא הבטיח.

נשיא מצרים גם חזר והביע את התנגדותו להמשך הפילוג בין רצועת עזה לבין הגדה המערבית, בעודו מבהיר כי הן מהוות יחדיו "שטחים כבושים שעליהן תוקם המדינה הפלסטינית העצמאית שבירתה ירושלים המזרחית". לדברי מובארק, יש להילחם במשברים, באיומים ובסכנות האזוריות "ולהתמודד עם הסיבוכים בזירה הפלסטינית".

אתמול נועד יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעמאן עם עבדאללה מלך ירדן ודן עמו במאמצים לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. המלך עבדאללה קרא לקהילה הבינלאומית לפעול באופן מיידי על מנת להשיג את ההתקדמות הרצויה בתהליך השלום, "משום שהמצב הקיים מהווה סכנה על האזור ועל השלום במזרח התיכון ובעולם".

אבו מאזן אמר לאחר הפגישה כי דן עם עבדאללה בצעדים שיש לנקוט כדי להביא להסרת המצור על עזה וגינה את ההחלטה הישראלית להרוס 22 בתים בשכונת סילוואן במזרח ירושלים: "מדובר במכשול בדרך להשגת התקדמות בתהליך המדיני. על ישראל להפסיק זאת ועל ארה"ב לקחת זאת לתשומת לבה ולדרוש מישראל להפסיק צעדים מסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully