וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיגעון המונדיאל הגיע גם למבחן הפסיכומטרי

גיל סימה

23.6.2010 / 15:03

מרכז הכנה למבחן הפסיכומטרי מצא דרך יצירתית לוודא שהתלמידים אוהדי הכדורגל יתכוננו כראוי למבחן: שילוב מושגים מהמונדיאל ושאלות באווירת הוובוזלה בשאלונים

שיגעון המונדיאל לא פסח גם על תלמידים המתכוננים למבחן הפסיכומטרי, שייערך בשבוע הבא. כדי לוודא שדעתם של התלמידים אוהדי הכדורגל לא תוסח במהלך ההכנה למבחן, החליטו במרכז הלימוד לבחינה לשלב בשאלונים מושגים מהמונדיאל ושאלות באווירת הוובוזלה.

בבית הספר "לחמן בגרות ופסיכומטרי" החליטו, לדוגמה, להציג בפני התלמידים שאלה מהסוג הבא: "כאשר נבחרת ספרד משחקת, היא מחזיקה בכדור 60% מזמן המשחק. צ'אבי, שחקנה של הנבחרת מחזיק בכדור 25% מהזמן שבו מחזיקה נבחרתו בכדור. ידוע כי בסיום כל חצי דקה שבה הוא מחזיק כדור, מוסר צ'אבי מסירה מדויקת אחת. אם משחק הכדורגל של נבחרת ספרד נגד נבחרת צ'ילה נמשך 90 דקות בדיוק, כמה מסירות מדויקות מסר צ'אבי?"

כך, במקום לנסות ולהשיב על שאלת תנועה שגרתית, נדרשים התלמידים לחשב את מספר ההקפות סביב האיצטדיון ביוהנסבורג, אם שחקני נבחרות דרום אפריקה ומקסיקו רצים במשך שש דקות במהירות של חמישה מטרים לשנייה. גם משאלות בתחום הגיאומטריה לא נפקד מקומו של המונדיאל. לדוגמה, במסגרת ההכנה למבחן התלמידים נדרשים לחשב את שטחה של רשת שער כדורגל אשר במהלך המשחק בין נבחרות סלובניה לארה"ב נקרעת בעקבות שער שהבקיע החלוץ האמריקאי, לנדון דונובן בבעיטה חופשית.

"זוהי תקופה לא נורמלית", סיפר יוסי וייצנר, בן 22 מרעננה."איך אני יכול להתרכז ולפתור מבחן, כשאני יודע שבאותו זמן ארגנטינה עולה על הדשא ונותנת הצגה מול דרום קוריאה?".

נופר קפון, סמנכ"ל החטיבה האקדמית בביה"ס, העיד:"אנחנו מרגישים חוסר שקט כשלקראת השעה תשע וחצי בערב מתחילה להיות 'טיילת', ופתאום הגברים יוצאים מהכיתה לבדוק את תוצאות המשחקים". לדבריו, המדריכים מדווחים על גל של חוסר ריכוז המתבטא, בין היתר, בהורדת הטלפון הנייד אל מתחת לשולחן ובגלישה סלולרית לשם התעדכנות במשחקים. "אמרנו לעצמנו שאסור להתנתק מהמציאות וכדי להגביר את המוטיבציה של התלמידים צריך למקד ולעניין אותם בשאלות מיוחדות מעולם הכדורגל והמונדיאל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully