וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחמאס מתעקשים: "הצלב האדום לא יבקר אצל שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.6.2010 / 11:00

גם אחרי 4 שנים בשבי, דוחה הארגון את דרישת הצלב האדום לבקר אצל החייל החטוף בעזה. לדברי חבר פרלמנט מטעם חמאס, "טיפול לא שקול בסוגייה הזו יעודד את ישראל לבצע פעולה לשחרור שליט בכוח, מה שעלול לסכן את כולם"

חמאס שב ומבהיר כי לא יאפשר ביקור של הצלב האדום אצל החייל החטוף גלעד שליט ברצועת עזה. בראיון לביטאון החמאס "פלסטין" אמר הבוקר (רביעי) חבר הפרלמנט של הארגון, יחיא מוסא, כי דברי סגן ראש משלחת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום בישראל ובשטחים, לפיהם ארגונו מאוכזב מכך שחמאס אינו מאפשר ביקור אצל שליט, "מביעים את הזדהותו עם המצב של שליט מבלי שהוא לוקח בחשבון את תנאי השטח ואת התנאים הפוליטיים והצבאיים".

מוסא הבהיר עוד כי הצלב האדום אינו יכול לספק לחמאס ערובה לחייו של גלעד שליט אם יבקר אותו. לדבריו, "טיפול לא שקול בסוגייה הזו יעודד את ישראל לבצע פעולה לשחרור שליט בכוח מהשבי, מה שעלול לסכן בצורה חריפה את כולם". הוא ציין, כי הצלב האדום "יכול לדבר על זכויות האדם של 8,000 אסירים פלסטינים שישראל מונעת מהם את הזכויות ההומניטאריות שלהם באופן שחושף בבירור את אופייה התוקפני. דוגמה אחרונה לכך היא 'חוק שליט'".

מוסא הוסיף, כי חמאס נענה למספר דרישות של מתווכים במשא ומתן עם ישראל והעביר לשליט מספר מכתבים כמו גם לבני משפחתו של שליט. "אי אפשר להמשיך לשלוח מכתבים לשליט וממנו, משום שישראל מחזיקה באמצעים טכנולוגיים שבאמצעותם היא יכולה לאתר את מיקומו. דבר זה פוגע קשות במאמצינו לסיים את סבלם של האסירים הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully