וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תגרש את הסייען של השב"כ?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.6.2010 / 8:28

לטענת "מרכז הדת והדמוקרטיה", בית משפט בארה"ב צפוי לדון בקרוב בסוגיית גירושו של מוסעב יוסוף אל שטחי הגדה המערבית. יוסוף, בנו של בכיר בחמאס, שיתף פעולה עם השב"כ וסייע בהצלת חיי ישראלים

הממשל האמריקאי בוחן אפשרות לגרש את מוסעב חסן יוסוף, בנו של בכיר חמאס בגדה המערבית חסן יוסוף שהחליט לחצות את הקווים ולשתף פעולה במשך שנים ארוכות עם השב"כ. כך דיווח "מרכז הדת והדמוקרטיה" הפועל בארה"ב. לטענת המרכז, ב-30 ביוני צפוי בית משפט בארה"ב לדון בסוגיית גירושו של יוסוף מארה"ב אל שטחי הגדה המערבית. יצוין, כי לפני כשנתיים התנצר יוסוף ולאחר מכן עבר להתגורר בארה"ב.

בכירה ב"מרכז הדת והדמוקרטיה" דיווחה כי המשרד האמריקאי לביטחון הפנים מתכוון לגרש את יוסוף, אף שסייע בהצלת חייהם של ישראלים רבים וגם של אמריקאים, משום שהוא רואה בו "טרוריסט". הבכירה הביעה דאגה מכך שהמשרד לביטחון הפנים בארה"ב אינו פועל בהיגיון. לדבריה, "חייו של יוסוף יעמדו בפני סכנה אם יגורש. הדבר מוכיח כמה הממשל האמריקאי אינו מתמצא בנושא האיסלם הקיצוני והג'יהאד העולמי שמטרתו לכפות את האיסלם על העולם כולו".

מוסעב יוסוף ביקש מקלט פוליטי מארה"ב אולם זו דחתה את הבקשה לפני כשנה. לפני מספר חודשים פורסם ספרו "בן החמאס" המביא את סיפור חייו כסוכן הבכיר והאמין ביותר של השב"כ. במהלך עשר שנות פעילותו למען השב"כ, הצליח יוסוף לסייע בסיכול עשרות פיגועי התאבדות בישראל ובחשיפת חוליות מתאבדים. אנשים בסביבתו של יוסוף הדגישו כי אם הוא יגורש לגדה המערבית, "הוא יחוסל". בתקופה האחרונה הוא מלווה בשומרי ראש מחשש לחייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully