וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: ישראל תישא באחריות לעצירת המשט הבא

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.6.2010 / 19:36

משרד החוץ הלבנוני הגיב בחריפות על הצהרות ישראל, לפיהן היא שומרת לעצמה את הזכות למנוע מספינות המשט הלבנוני להגיע לעזה. במכתב למזכ"ל האו"ם נאמר: "ישראל נושאת באחריות לכל מתקפה על לבנון"

"ישראל נושאת באחריות לכל מתקפה על לבנון". כך הבהיר אחר הצהרים (שלישי) משרד החוץ הלבנוני במכתב ששיגר למזכ"ל האו"ם באן קי-מון. הבהרה זו של לבנון מגיעה כתגובה למכתבה של שגרירת ישראל לאו"ם גבריאלה שלו לבאן קי-מון, בו נאמר כי ישראל שומרת לעצמה את הזכות למנוע מספינות המשט הלבנוני להפר את המצור הימי על עזה.

במכתב של משרד החוץ הלבנוני לבאן נאמר כי הוא מגנה בתוקף את המצור הישראלי על עזה, "המהווה הפרה בוטה של החוק הבינלאומי ההומניטרי ומאיים על שלום המדינות וביטחונן". במכתב הטיל משרד החוץ הלבנוני על ישראל את מלוא האחריות למצור על עזה והוסיף כי לבנון אוסרת על ספינות בתחומה להגיע לעזה.

"החוקים הלבנוניים אינם מאפשרים הגעת ספינות מלבנון ישירות לנמלים הנשלטים בידי ישראל, ביניהם הנמל בעזה", נכתב. במשרד החוץ הלבנוני גם הביעו תמיכה בהחלטת מועצת הביטחון שלא לאפשר את המשך המצור על עזה וקראו להסירו מיידית.

בהתייחס להפרות הישראליות של הריבונות הלבנונית הבהיר משרד החוץ הלבנוני כי ישראל נושאת באחריות לכל מתקפה בלבנון: "על הקהילה הבינלאומית ללחוץ על ישראל למלא אחר החלטה 1701 של מועצת הביטחון, להפסיק להפר באופן יומיומי את הריבונות הלבנונית ולאיים על לבנון, על העם בלבנון ועל התשתיות במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully