וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: לא נסכים שיגיע נשק בספינות לעזה

יהושע בריינר

23.6.2010 / 0:01

רא"ל אשכנזי העניק שני ציונים לשבח ללוחמי שייטת 13 על פעולות שביצעו עוד לפני עצירת המשט לעזה. עם זאת, במהלך ביקור בצפון הוא התייחס גם להשתלטות על ה"מרמרה": "הלוחמים פעלו בצורה יוצאת מהכלל". לאחר מתן הצל"שים ביצע מסוקו של מפקד חיל הים נחיתת חירום בת"א

הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, שיבח אמש (שלישי) את לוחמי השייטת על עצירת המשט לעזה. במהלך ביקור ראשון מסוגו בישיבת ההסדר בקריית שמונה אמר אשכנזי: "לוחמי שייטת 13 במשט פעלו בצורה יוצאת מן הכלל. אני מצדיע להם. הם לחמו שם מול מחבלים, נקלעו לסיטואציה לא פשוטה וטיפלו בו כמו שצריך". הרמטכ"ל הוסיף, כי "מי שרוצה להביא סחורות לעזה, יכול לבוא לנמל אשדוד. לא נגיע למצב שבו יגיעו כלי נשק בספינות לעזה. חשוב שנעמוד על הזכות הזאת ואסור שעזה תהפוך לנמל אירני".

בנוסף, הרמטכ"ל אשכנזי העניק אמש, הרחק מעיני התקשורת, שני ציונים לשבח ללוחמי הקומנדו הימי. הטקס נערך בעתלית במעמד מפקד חיל-הים, אלוף אליעזר מרום, מפקד שייטת 13, אלוף-משנה ש', מפקדי וחיילי היחידה. הצל"שים אושרו על ידי ועדה מטכ"לית מיוחדת בראשות ראש אגף המבצעים, אלוף טל רוסו, עוד לפני פעולות השתלטות לוחמי השייטת על ספינות המשט לעזה. בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "הציון לשבח הוענק בזכות השגת תכלית מבצעית תוך התמודדות עם אתגרים ייחודיים".

הרמטכ"ל אמר בטקס כי "ראוי לתת ציון לשבח על אירועים יוצאי דופן, והאירועים עליהם מקבלת השייטת הם אירועים ראויים לציון. ערכי דבקות במטרה, מקצועיות, חתירה למגע ואומץ לב- אלה הם דברים ראויים לציון בצה"ל, ראויים לציון לשבח. הייחודיות של השייטת מביאה ביטחון למדינת ישראל ואזרחיה".

בתוך כך, מפקד חיל הים, האלוף אליעזר צ'ייני מרום, ומפקד השייטת ש', שהיו בדרכם חזרה מטקס הענקת הצל"שים נאלצו לנחות נחיתת חירום בשדה דב בתל אביב. זאת לאחר שבמסוק ה"בלק הוק" עליו הם שהו התגלתה תקלה טכנית. לקראת נחיתת החירום של המסוק הוזעקו למקום ניידות חירום, אולם התקלה תוקנה ולא היו באירוע נפגעים.

עדכון ראשון - 20:19 22.6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully