וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסה להימלט מהמשטרה, נעצר - ושוחרר לביתו

איילה חננאל

22.6.2010 / 20:08

תושב נתניה, שנאשם בנהיגה ללא רישיון וניסה להימלט מהשוטרים, שוחרר למעצר בית, בניגוד לעמדת הפרקליטות. פרקליטו: "הוא עובר גמילה מסמים קשים, וככל הנראה היה תחת השפעת מתדון כאשר נהג"

בית משפט השלום בנתניה שיחרר היום (שלישי) למעצר בית גבר בן 35, אשר נתפס כשהוא נוהג ללא רישיון וניסה להימלט מהשוטרים תוך שהוא פוגע בכלי רכב אחרים. לפי כתב האישום שהוגש נגד הגבר, תושב נתניה, לפני שבועיים הוא נתפס נוהג ללא רישיון נהיגה, ומעולם לא הוציא רישיון מסוג זה. לאחר שהוא התבקש על ידי השוטרים לעצור ולהציג תעודה מזהה, הוא ניסה, כך נטען, להתחזות לאחיו.

לאחר שהשוטרים הבינו כי לא מדובר בזהותו האמיתית של הגבר, הם הודיעו לו כי הוא מעוכב ואפשרו לו לחזור אל רכבו, כך שהם יוכלו לנסוע אחריו לביתו. שם הוא היה אמור להציג בפניהם תעודות מזהות.

לפי כתב האישום, זמן קצר לאחר שהחל בנסיעה לביתו, כביכול, הוא האיץ את מהירות נסיעתו וניסה להימלט מהשוטרים. תוך כדי כך הוא התנגש ברכב שנקלע בדרכו והחל להימלט רגלית. השוטרים תפסו אותו ועצרוהו, אולם הוא ניסה להימלט בשנית, הפעם ללא הצלחה.

בכתב האישום צוין כי הנאשם נהג ללא רישיון, התנגד למעצר, הפריע לשוטר במילוי תפקידו וגרם חבלה במזיד. בעקבות זאת הגישה הפרקליטות בקשה לעצור את האיש עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשה צוין, שלנאשם יש עבר פלילי עשיר הכולל שבע הרשעות, בין היתר בעבירות של שימוש וסחר בסמים, פריצה לרכב וגניבה. עוד נטען, כי הוא ריצה בעברו "מאסרים משמעותיים מאחורי סורג ובריח במספר מועדים ביניהם הושת עליו מאסר של שלוש שנים בגין שוד מזוין".

פרקליטו של הנאשם, עו"ד מירון רוזנטל, ביקש לשחררו למעצר בית וטען כי "מדובר בבחור אשר עובר גמילה מסמים קשים (הרואין), נמצא בהליך טיפולי וככל הנראה היה תחת השפעת מתדון כאשר נהג ברכב וביצע את שורת העבירות המיוחסות לו בכתב האישום. החשוד הודה במיוחס לו כבר בתחנת המשטרה, והמסוכנות הנשקפת ממנו הינה מסוכנות ספציפית שקיימת רק כאשר הוא נמצא מחוץ לביתו ועלול לנהוג, ואם ישהה במעצר בית מלא, ניתן יהיה למנוע זאת ממנו".

הפרקליטות התנגדה לשחרור למעצר בית בשל מסוכנות לביטחון הציבור. למרות זאת קיבלה השופטת שירה בן שלמה, את בקשת הסנגור ושלחה את הנאשם למעצר בית בפיקוח הוריו. הפרקליטות שקלה להגיש ערר, אך בסופו של יום שוחרר הנאשם למעצר בביתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully