וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: קדימה בקואליציה? רק בתנאים שלנו

פנחס וולף

22.6.2010 / 16:31

לדברי שר החוץ, הוא יהיה מוכן לצירוף קדימה לקואליציה רק אם תזנח את העיקרון "שטחים תמורת שלום" ותאמץ את היוזמה לחילופי שטחים. הוסיף: חודש ספטמבר שבו תסתיים הקפאת הבנייה - "מבחן חשוב למדינת ישראל כולה"

שר החוץ אביגדור ליברמן הביע היום (שלישי) את התנגדותו לצירוף מפלגת קדימה לקואליציה. בשיחה עם כתבים מדיניים אמר ליברמן: "מבחינתי הקואליציה הנוכחית לא תשתנה. נהיה מוכנים לשינוי רק בתנאי שכל הקואליציה, כולל מרכיבים חדשים, תהיה מוכנה לקבל את עיקרון חילופי השטחים והאוכלוסייה ולא את עקרון השטחים תמורת שלום".

שר החוץ התייחס גם למועד בו אמורה להתחדש הבנייה בשטחי יהודה ושומרון והצהיר: "ספטמבר יהיה מבחן חשוב למדינת ישראל כולה". לדברי השר, באותו חודש גם עתידה טורקיה להתמנות לנשיאה התורנית של מועצת הביטחון של האו"ם - עובדה שעשויה להשפיע על מעמדה של ישראל בעולם.

בתחילת החודש דווח כי שר הביטחון אהוד ברק נפגש באחרונה עם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני. לפי הדיווח, בפגישה נידונה האפשרות שקדימה תצטרף לקואליציה. עוד דווח כי לבני מעוניינת להצטרף לממשלה במקום ישראל ביתנו וש"ס, בעוד ברק מעוניין בצירופה של קדימה בנוסף לש"ס ולישראל ביתנו.

במקביל חברי כנסת זאב ביילסקי ועתניאל שנלרמקדימה קראו בפומבי לכינון ממשלת אחדות, בעקבות מצבה של ישראל בעולם. עם זאת, נראה שאת לבני, הקריאות הללו לא משכנעות. היא הדגישה כי לא שינתה את דעתה, לפיה כניסה לממשלה יכולה להיות רק אם יהיה שינוי מדיניות של הממשלה, שמחייב גם את שינוי ההרכב. בשבוע שעבר נפגשה לבני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במסגרתה היא חזרה על עמדתה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully