וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתפוס חתול מעל המדורה

עובד אלחליבי

23.6.2010 / 2:30

לחברי באר שבע אוהבת חיות נמאס מתרבות ההתעללות בבעלי חיים המתרחשת בעיר. עכשיו הם מקווים להקים משמר הגנה. בחרנו את התמונות הכי קלות לצפייה

"לפני מספר ימים שמעתי יללות של חתול מחוץ לבית שלי. כשיצאתי, ראיתי חבורת ילדים מנפצים את הראש שלו עם אבנים. לצערי הגעתי אליו מאוחר מדי, עד שהגעתי לחתול, הגולגולת שלו כבר הייתה מרוסקת" מספרת פביאן אפרגן, יו"ר עמותת באר שבע אוהבת חיות. "המצב בבאר שבע מאוד קשה, יש המון כלבים וחתולים משוטטים, שסובלים מאכזריות קשה. יש התארגנויות רבות של 'קרבות כלבים', זירות קרב של כלבים, כשהקהל מהמר מי מבין הכלבים ינצח".

מתנדבי העמותה מנסים להלחם בגילויי האכזריות בעיר, אבל כוחם קטן יותר מכוח המתעללים, "למעשה, אין יום שבו אנחנו לא מקבלים דיווחים על התעללויות בבעל חיים, אבל לצערנו, אנחנו מצליחים להגיע רק ל כ 15% מהפניות".

אופירה כרמי, סטודנטית מבאר שבע ומתנדבת בבאר שבע אוהבת חיות מספרת: "מה שקיים בבאר שבע לא קיים באזור המרכז. כמו שיש חתולי רחוב במרכז, ככה אצלנו יש כלבים משוטטים. מתי בפעם האחרונה נתקלתי בהתעללות? אנחנו רואים את זה כל יום, יש לנו את זה כאן כמו פיצוחים. ילדים מתאספים מסביב לחתול וזורקים עליו אבנים. בל"ג בעומר האחרון הסתובבנו בין המדורות, כדי למנוע מנערים לזרוק חתולים למדורה. הצלחנו לתפוס 3 חתולים ברגע האחרון לפני שהם נזרקים לאש!".

המקרים הנוראיים בבאר שבע נערמים בזה אחר זה. הם מספרים על כלב נמצא סמוך לתחנת המשטרה לאחר שחתכו לו את הרגליים את הזנב והאוזניים או שני כלבים נמצאו נטושים בבית ללא מים ואוכל, קשורים ברצועה קצרה, צמאים והולכים בתוך הצואה של עצמם, לאחר שהבעלים שלהם "שכח" אותם כשעבר דירה.

החברים בעמותת "באר שבע אוהבת חיות" מבקשים עכשיו את עזרת העירייה במטרה להקים משמר הגנה לבעלי חיים, כפי שקיים בהרבה מוקדים בעולם, ופועל בהצלחה גם בכפר סבא ואזור השרון. הם מוסרים כי בתחילת השבוע נועדו נציגי העמותה עם ראש העירייה בנוכחות ח"כ איתן כבל.

"ראש העיר רוביק דנילוביץ הביע נכונות לגבי הרעיון של משמר בעלי חיים בעיר. וביקש לבנות מודל רלבנטי שיתאים לעיר באר שבע. לטענתו תוך חודש-חודשיים תיפול החלטה בנושא", מספרת אפרגן.

כרמי וחבריה לא מתכוונים להכנע עד שתושג המטרה: "אני מאוד אופטימית ואני בכל אופן לא מתכוונת לוותר, עד שיקום בבאר שבע משמר הגנה לחיות". עכשיו, גורלם של בעלי החיים נמצא בידיים של קברניטי העירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully