וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת האשראי במשט: ח"כ זועבי דורשת חקירה

22.6.2010 / 15:48

זאת בעקבות הפרסום בוואלה! חדשות, לפיו נעשה שימוש בכרטיס האשראי של אחת מפעילות המשט בתל אביב. זועבי: "עדות נוספת ליחס המזלזל של הצבא"

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל)

"חשיפת התדפיסים המוכיחים שנעשה שימוש בכרטיס האשראי של פעילת המשט לעזה דורשת חקירה מסיבית של צה"ל והמשטרה". כך אמרה היום (שלישי) ח"כ חנין זועבי (בל"ד) בעקבות חשיפת תדפיסי הבנק של פעילת המשט קאת'י שיץ בוואלה! חדשות, מהם עולה כי נעשה שימוש בכרטיס האשראי שלה בתל אביב.

לדברי ח"כ זועבי, על הרשויות לפתוח בחקירה מיידית מבלי לחכות לתלונה. "מי שזלזל בחייהם של אנשים במשט, לא מפתיע שהוא מזלזל גם בכספם וברכושם האישי. קיבלנו היום אינדיקציה נוספת לכך שהצבא לא כיבד את האנשים בספינות והתייחס אליהם בזלזול ובצורה פיראטית", אמרה זועבי.

זועבי הוסיפה כי "גם באינתיפאדה השנייה שדדו חיילי צה"ל חנויות זהב ובתים של פלסטינים ברמאללה ובשטחים הכבושים. לצערי הרב, מי שמאמין שהצבא שלו הוא הכי מוסרי בעולם יתייחס באדישות לפשעים הכי חמורים שאותו צבא מבצע".

חברת הכנסת מבל"ד סיפרה, כי היא בודקת אפשרות להגיש תלונה למשטרה בשמה של שיץ, ובמקביל פועלת מול מארגני המשט לעזה לקבל את רשימת החפצים שצה"ל לא השיב לבעליהם, והם מצלמות, מחשבים אישיים ומכשירי טלפון ניידים, במטרה להגיש על כך תלונה נוספת.

בירות ב-60 דולר

מוקדם יותר היום פורסם בוואלה! חדשות כי קאת'י שיץ, תושבת ארה"ב שהשתתפה במשט לעזה, טוענת כי חיילי צה"ל גנבו את כרטיס האשראי שלה, והשתמשו בו לקניית בירות. מתיעוד העסקאות שהגיע לידי וואלה! חדשות, עולה כי בימים לאחר ששיץ גורשה מן הארץ, נעשה שימוש בכרטיס האשראי במכונות אוטומטיות בתל אביב.

שיץ גורשה מהארץ ביום שלמחרת המשט, בשניים ביוני, אולם כשהגיעה בחזרה לביתה שבקליפורניה, הופתעה לקבל מכתב מהבנק בו גילתה כי בין ארבעה לשבעה ביוני נעשה שימוש חוזר בכרטיס האשראי שלה בתל אביב. מתדפיסי הפעולות שהגיעו לידי וואלה! חדשות, עולה כי כל הרכישות בוצעו במכונות שתייה המופעלות על ידי חברת "דואלי בע"מ", כאשר על פי הפירוט מדובר בקניית בירות. סך כל הרכישות - 60 דולר. פעילות הכרטיס הופסקה בהוראת "בנק אוף אמריקה", בעקבות הפעילות החריגה בכרטיס בישראל.

"הנושא בבדיקה"

ממשטרת ישראל נמסר: "לכשתוגש תלונה רשמית במשטרה - היא תטופל".

מדובר צה"ל נמסר כי "ציודם האישי של אנשי המשט הועמס באופן מרוכז על המטוסים הטורקים בהם הורחקו משתתפי המשט מהארץ. כלל המדיה המגנטית הוחרמה מטעמים ביטחוניים והשבתה נמצאת כעת בבחינה בצה"ל. אם לאחר בירור על ידי משטרת ישראל יעלה חשד כי המעשה בוצע על ידי חייל, הנושא יטופל בחומרה".

בשירות בתי הסוהר אישרו כי שיץ אכן שהתה בכלא באר שבע אך הוסיפו כי "כלל סוגיית הציוד טופלה שלא על ידי שב"ס. הטיפול בעצורים נעשה ברגישות הנדרשת ולצדה מקצועיות רבה. ניסיון לרמוז ולהטיל דופי בעבודה המסורה של סגל בית הסוהר חוטא לאמת ופוגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully