וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ קבע: רוב האמהות מעמנואל לא ייאסרו

22.6.2010 / 14:24

לאחר שישבו על המדוכה החליטו שופטי בג"ץ כי 13 מבין האמהות לתלמידות מעמנואל לא יירצו את מאסרן. בשלב זה הוסכם כי תשע נשים נוספות ייכנסו למאסר רק לאחר שחרור בעליהן. פרקליט האמהות: "בית המשפט לא התחשב בצרכים שלהן"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאלי)

הצדדים בעתירה נגד ההפרדה בבית הספר לבנות בעמנואל הגיעו בצהרים (שלישי) להסכמה לפיה 13 מהאמהות של התלמידות מעמנואל לא יירצו עונשי מאסר - זאת מנימוקים שהוצגו על ידי גורמי הרווחה. בשלב זה הוסכם עוד כי תשע הנשים האחרות ייאסרו רק לאחר שבעליהן ישוחררו. כמו כן נקבע כי תחילת מאסרם של שניים מהאבות – יהודה פוקסמן ועמי נחום ברבר נדחתה לארבעה ביולי.

השופטים הדגישו כי ההורים יוכלו להשתחרר מהכלא בכל עת אם יסכימו לקיים את החלטת בג"ץ. בנוסף, הבהירו השופטים כי עד שלא ימלאו ההורים אחר פסק הדין, לא תהיה כל אפשרות לשקול הקמת מוסד חינוכי פרטי אחר, או לאפשר את לימודי הבנות בבית ספר אחר.

פרקליטן של האמהות, מרדכי גרין מסר בתגובה כי ההסדר הוא בבחינת אכזבה קשה. "אני חושב שבית המשפט לא התחשב בצורכן של כל האמהות", אמר. מנגד עו"ד אביעד הכהן, פרקליט העותרים אמר בתגובה: "שבנו על עמדתנו מן השבוע שעבר ולפיה מן הראוי לשקול מחדש את שחרור כל ההורים, אמהות ואבות כאחד, ממאסר, ולשקול הפעלת חלופות אחרות לאכיפת פסק הדין. עמותת 'נוער כהלכה' מצרה על כך שההורים ממשיכים לסרב שבנותיהן ילמדו ולו לימים ספורים, עד סוף שנת הלימודים עם חברותיהן משכבר הימים, בבית ספר שתקנונו הוצע ונקבע על ידי מרכז החינוך העצמאי, שפועל בה".

אחת מהאמהות של הילדות מעמנואל אמרה הבוקר בכניסה לאולם כי היא מוכנה להישלח למאסר, "אם השופט יחליט כך". היא הוסיפה שבמקרה ולא יתנו לבתה ללמוד היכן שהיא תחליט, "אעזוב את עמנואל". עמי נחום ברבר, שכאמור ייחל את מאסרו ב-4 ביולי אמר לקראת הדיון כי הוא "לא חושב שהפשע שלי מצדיק הפרדה מבני".

בתוך כך, יואב ללום, מגיש העתירה נגד ההפרדה אמר כי מדובר בדיון קשה ושאיננו חושש לחייו. "אני קורא להנהגת הציבור החרדי להקים ועדת רבנים לכל הבעיות במגזר שלנו". ללום הוסיף כי אינו חושש לחייו בשל הפרשה. בג"ץ יכריע בשעות הקרובות לגבי גורלן של האימהות שלא התייצבו למאסר. ההחלטה לגבי האבות שנאסרו תתקבל רק ביום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully