וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבת עמנואל עברה הפלה, בעלה עדיין במאסר

גיל סימה, אריאל נוי ופנחס וולף

22.6.2010 / 13:03

לדברי גורמים בחסידות סלונים, אם ל-12 ילדים מעמנואל הפילה במהלך הלילה את עוברה. בעלה הוא אחד מההורים שנאסר בעקבות החלטת בג"ץ, אך למרות זאת, ביהמ"ש טרם השיב לבקשה לשחררו. "מדובר בשערורייה שאין כמותה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

אישה הרה מעמנואל שבעלה שוהה במאסר בעקבות החלטת בג"ץ לחדול מההפרדה בבית הספר לבנות, אושפזה אתמול (שני) בבית חולים בשלבים מתקדמים של הריונה לאחר שחשה ברע ואמש היא נאלצה לבצע הפלה של העובר - כך לפי גורמים בעדה החרדית. בצלאל כאהן, בכיר בעדה החרדית, אמר לוואלה! חדשות כי "מדובר בשערורייה שאין כמותה". "אני לא רוצה להוסיף במילים בכדי לא לבצע זילות בית משפט", הוסיף כאהן.

לטענת המקורבים, מרגע אשפוזה של האישה, אם ל-12 ילדים נוספים, נציגי חסידות "סלונים" פנו לבית המשפט בבקשה לשחרר את האב ממעצר בכדי שיהיה לצד אשתו בעת תהליך ההפלה, אולם נכון לעכשיו עדיין לא התקבלה החלטה לשחררו.

חבר מועצת עיריית ירושלים יוסי דייטש, אף הוא מהחסידות מסר לוואלה! חדשות: "אתמול בשעה 23:00 התקשרה אליי האישה מבית החולים וסיפרה על מצוקתה. היא ביקשה שאני אפנה לבג"ץ ואבקש את שחרורו המיידי של בעלה כדי שיהיה לצדה ברגעים קשים אלו". לדברי דייטש, סמוך לחצות פנו שוב לבג"ץ בבקשה לשחרר את בעלה, אישיות בכירה ביישוב עמנואל, אולם בית המשפט לא נענה לבקשה עד שעות הצהרים היום. "בינתיים", אמר דייטש, "האישה הפילה את עוברה והיא נמצאת בטראומה קשה מאד".

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר בתגובה כי "נשים וילדים עוברים טראומה נוראה. מדובר בחציית קווים אדומים. אישה מתחננת שבעלה יישב לידה בעת ההפלה ובית המשפט מסרב אפילו להגיב. המדינה הופכת לבלתי הומנית. היום זה עם חרדים מחר זה עם ציבורים אחרים במדינה".

הכרעה לגבי הנשים - היום

בג"ץ יכריע היום לגבי גורלן של האימהות שלא התייצבו למאסר. ההחלטה לגבי האבות שנאסרו תתקבל רק ביום ראשון. שופטי בג"ץ צפויים לקבל היום כאמור החלטה בעניין מאסר 22 האמהות של התלמידות מעמנואל, שלא התייצבו בשבוע שעבר למאסרן. כל אחת מהאמהות תצטרך להסביר מדוע היא לא יכולה להיכנס לכלא. במהלך ההחלטה על עיכוב המאסר שהתקבלה בתחילת השבוע, הורו שופטי בג"ץ ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לבדוק את דברי נבחרי הציבור החרדים בהקשר לפרשה.

השופטים אמרו בעניין זה כי "במהלך הימים האחרונים נשמעו במסגרת השיח הציבורי המותר, גם התבטאויות חריגות ביותר כנגד בית משפט זה ובמיוחד כנגד אחד משופטיו וזאת בין השאר, על ידי נבחרי ציבור. היועץ המשפטי לממשלה מתבקש איפוא לבדוק האם הגיעו הדברים הללו לכאורה לכדי זילות בית המשפט ולהנחות את נבחרי הציבור לגבי המתחייב ממעמדם ומתפקידם".

ביום שישי הודיע בג"ץ כי הוא החליט לעכב את אכיפת צווי המאסר ל-22 האמהות שלא התייצבו יום לפני כן למאסר. ביום חמישי הגישו הנשים בקשה לשחרר אותן מחובת התייצבות למאסר בשל שורה של נסיבות אישיות. בהחלטתו כתב השופט אדמונד לוי שבשל העובדה שהבקשה הוגשה בשעה מאוחרת, התעורר קושי לזמן את הרכב השופטים בשישי בבוקר לדון בבקשה, ולכן הדיון יתקיים בראשון בבוקר. עד אז מעוכב מאסרן של הנשים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully