וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייר בעזה: נגדיל את היקף הסחורות לרצועה

רמי שני

22.6.2010 / 12:44

שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר הגיע למעבר כרם שלום על מנת לפקח מקרוב אחר מעבר הסחורות לרצועה. לדבריו, "נעלה את מספר המשאיות מ-110 ל-250"

שי מכלוף

(צילום:שי מכלוף, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר הגיע בצהרים (שלישי) עם צוותו למעבר כרם שלום שבדרום רצועת עזה על מנת לפקח מקרוב על העברת הסחורות לרצועה, לאחר אישור ההקלות על הסגר בעזה על ידי הממשלה. לדבריו, היקף הסחורות לרצועה יגדל.

בלייר אמר כי "רציתי לבוא לכאן, למעבר כרם שלום, כדי לאמוד מקרוב אחר הפעולות שנעשות על ידי ישראל לאפשר את הרחבת נפח המטענים שעוברים לרצועת עזה. ברצוני לעקוב אחר התהליך לשיפור התנאים (של תושבי הרצועה) והמאמצים שעושה מנהלת התיאום והקישור כדי לאפשר את התנאים האלה".

בלייר התייחס לשינויים הנוספים הצפויים בהגדלת היקף הסחורות לרצועה. "נעלה את מספר המשאיות מ-110 ל-250. יהיה שינוי בהרחבת היקף המטענים שעוברים. האו"ם עוקב אחר האמצעים שנכנסים לרצועה לשיפור התשתיות כמו שירותים סניטריים, ומוצרי היגיינה", אמר.

"לשחרר את שליט ללא תנאים"

בנוסף, אמר בלייר כי באו"ם עוקבים אחר מעבר אמצעים להשלמת פרוייקטים של האו"ם כגון בתים, תשתיות היגיינה וסניטציה, וחינוך.

"נעשית כאן עבודה גדולה. אני מניח שזה יהיה גמור בעוד כמה שבועות. המטרה של כל זה זה לעזור לאנשים ברצועת עזה בחייהם היומיומיים, לתת להם תקווה לעתיד", הוסיף בלייר.

בלייר התייחס למשא ומתן לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. "יש משהו שאני רוצה להגיד להרבה מאוד אנשים בישראל: אני משוכנע שגלעד שליט צריך להשתחרר ללא תנאים במהירות האפשרית. זה גם משהו שאנחנו מנסים לטפל בו, משהו שאנחנו מתכוונים להתייחס אליו במאמצים שלנו".

לבסוף, התייחס בלייר גם לתהליך המדיני ולמשא ומתן בין ישראל והרשות הפלסטינית. לדבריו, "אנחנו רוצים לראות את תהליך השלום צובר תאוצה ומתרחב. אנחנו רוצים להגיע לשיחות ישירות על הנושאים המהותיים, לראות שיחות ישירות בנושאים המדיניים העיקריים ואת התקדמות התהליך בגדה המערבית. אנו רוצים לראות את השתתפותה של הרשות הפלסטינית בגדה המערבית במה שמתרחש כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully