וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התדפיס מראה: עשו שימוש באשראי פעילת המשט

יהושע בריינר

22.6.2010 / 12:30

מתדפיסי הבנק שהגיעו לידי וואלה! חדשות עולה כי נעשה שימוש בת"א בכרטיס האשראי של קאת'י שיץ, שהיתה על אחת מספינות המשט לעזה. בצה"ל ממתינים לחקירת המשטרה, שממתינה לתלונה בנושא

קאת'י שיץ, תושבת ארה"ב שהשתתפה במשט לעזה, טוענת כי חיילי צה"ל גנבו לה את כרטיס האשראי, והשתמשו בו לקניית בירות. מתיעוד העסקאות שהגיע לידי וואלה! חדשות, עולה כי בימים לאחר ששיץ גורשה מן הארץ, נעשה שימוש בכרטיס האשראי במכונות אוטומטיות בתל אביב. שיץ גורשה מהארץ ביום שלמחרת המשט, בשניים ביוני, אולם כשהגיעה בחזרה לביתה שבקליפורניה, הופתעה לקבל מכתב מהבנק בו גילתה כי בין ארבעה לשבעה ביוני נעשה שימוש חוזר בכרטיס האשראי שלה בתל אביב.

מתדפיסי הפעולות שהגיעו לידי וואלה! חדשות, עולה כי כל הרכישות בוצעו במכונות שתייה המופעלים על ידי חברת "דואלי בע"מ", כאשר על פי הפירוט מדובר בקניית בירות. סך כל הרכישות - 60 דולר. פעילות הכרטיס הופסקה בהוראת "בנק אוף אמריקה", בעקבות הפעילות החריגה בכרטיס בישראל.

שיץ (63), פעילה בארגון "לשחרר את עזה", היתה על הספינה 'צ'אלנג'ר', עליה לא נרשמו אירועים מיוחדים. לדבריה, עד היום לא הושב אליה הציוד האישי שלה, כולל ארנקה, מחשב, מטען אישי ומצלמה. "האנשים האחרונים שראיתי שנוגעים בציוד שלי היו חיילים שעלו כשמסכות מכסות את פניהם, כיוונו עלינו את הרובים שלהם ופקדו עלינו לא לזוז", סיפרה שיץ לוואלה! חדשות בשיחה מביתה שבקליפורניה, "בעצם, אינני יודעת אם הם היו חיילים, אולי הם סתם היו פיראטים". לאחר שהגיע לאשדוד, סירבה שיץ לחתום על צו הרחקה מהארץ, שהיה כתוב רק בשפה העברית. היא סירבה לחתום, לדבריה, על מסמך שלא ידעה את תוכנו. משם הועברה לכלא באר שבע וכעבור יממה נשלחה לנתב"ג בדרכה לטורקיה. לשם, היא מספרת, הובטח להם כי יועבר כל ציודם. "כל מה שהיה עליי היה הדרכון. היתה עליי שמירה כל הזמן, כך שאין שום סיכוי שהייתי יכולה, בדרך לכלא בבאר שבע או בדרך לשדה התעופה לעצור בתל אביב ולקנות בירה", היא אומרת בציניות.

"איפה הערכים?"

עם חזרתה לארה"ב, גילתה על השימוש בכרטיס האשראי שלה בתל אביב. היא ביטלה מיידית את הפעולות וכספה הוחזר לה. "הדבר הכי קשה עבורי הוא לחשוב שאחרי שראיתי אנשים שנהרגו על ידי החיילים, אותם חיילים הלכו לחגוג עם בירות שקנו בכסף הגנוב שלי", טוענת שיץ, "איפה הערכים שלהם? האם יש מישהו בישראל שחושב שאם הוא, לכאורה, חטף אותי לארץ בצורה חוקית, הוא גם יכול לגנוב ממני? אני לא יודעת איך זה בישראל, אבל בארה"ב לגנוב מאדם אחר זה דבר פסול".

שיץ עומדת על דעתה שאנשי המשט לא היו טרוריסטים. "היו חיילים שהיו בידי הפעילים, ואם באמת היינו אנשי טרור החיילים כבר היו מתים, לא? אנחנו בסך הכל רוצים שגם ישראלים וגם פלסטינים יחיו בשלום זה לצד זה, אבל אני חושבת שגם בישראל כבר מבינים שלהעניש במצור מיליונים בעזה זה לא הפתרון".

העיתון הבריטי "הגרדיאן" פרסם בסוף השבוע כי פעילים נוספים שהיו במשט טוענים שנעשה שימוש בכרטיסי האשראי שלהם, וכן במכשירי האייפוד שלהם. מחברת "דואלי בע"מ", שממכשיריה בוצע השימוש במכשיר, נמסר כי במידה והרשויות יפנו אליה עם מספרי העסקאות, המצויות בתדפיסי הבנק, ניתן יהיה לאתר את המכונות מהם בוצעו הרכישות, מה שיסייע לאיתור הגנב.

ממשטרת ישראל נמסר: "לכשתוגש תלונה רשמית במשטרה - היא תטופל".

מדובר צה"ל נמסר: "ציודם האישי של אנשי המשט הועמס באופן מרוכז על המטוסים הטורקים בהם הורחקו משתתפי המשט מהארץ. כלל המדיה המגנטית הוחרמה מטעמים ביטחוניים והשבתה נמצאת כעת בבחינה בצה"ל. אם לאחר בירור על ידי משטרת ישראל יעלה חשד כי המעשה בוצע על ידי חייל, הנושא יטופל בחומרה".

משירות בתי הסוהר אישרו כי שיץ אכן שהתה בכלא באר שבע אך הוסיפו כי "כלל סוגיית הציוד טופלה שלא על ידי שב"ס. הטיפול בעצורים נעשה ברגישות הנדרשת ולצדה מקצועיות רבה. ניסיון לרמוז ולהטיל דופי בעבודה המסורה של סגל בית הסוהר חוטא לאמת ופוגע".

לפניות לכתבנו הצבאי: joshjosh@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • משט לעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully