וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אירועי המשט מנעו חיסול בכיר ישראלי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.6.2010 / 9:32

מקורות בכירים המקורבים להנהגת חיזבאללה אמרו לעיתון כוויתי כי בעקבות התפתחות אירועי המשט, נסוג הארגון מכוונתו לחטוף ולחסל בכיר ישראלי. על דיווחים לפיהם ישראל מתכננת לחסל את נסראללה, אמרו המקורות בתגובה כי אלפי טילים ישוגרו לישראל

"חיזבאללה עמד באחרונה על סף חיסול 'דג ישראלי שמן' וחוליות הביצוע עמדו כבר ליישם את התכנית אולם החלטה מפתיעה מעבר לים הפסיקה את התכנית" - כך אמרו (שלישי) לעיתון הכוויתי "א-ראי" מקורות בכירים המקורבים להנהגת חיזבאללה. לדברי המקורות, ההחלטה לעצור את חטיפתו של הבכיר הישראלי התקבלה בעקבות "ההתפתחות הדרמטית שקרתה באירועי המשט".

על פי המקורות, בחיזבאללה חששו מכך שאם אכן יבצעו את החיסול, ישראל תסיט את דעת הקהל העולמית "מהפשע שביצעה נגד נוסעי ספינת מרמרה הטורקית ותמצא לגיטימציה לפשע הפיראטי הזה במים הבינלאומיים". המקורות הוסיפו כי הבכיר שהיה אמור להיות מחוסל "חזר לחיים מחדש" והוא אף "זומן לתל אביב כדי לעסוק בעניינים הדחופים שצצו לאחר אירועי המשט".

בתגובה לדיווחים לפיהם ישראל מתכננת לחסל את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמרו המקורות הבכירים כי "כל ניסיון ישראלי לחסל את נסראללה הוא הכרזת מלחמה". לדברי המקורות, הנהגת חיזבאללה הכינה תכנית לתגובה על כל ניסיון חיסול של נסראללה או של מנהיג אחר בארגון שכן חיזבאללה יראה בכך הפרה של הפסקת האש שסוכמה בתום מלחמת לבנון השנייה.

המקורות מסרו כי על פי התכנית של חיזבאללה, הוחלט לשגר אלפי טילים לעבר יעדים בגוש דן ובאזורים אחרים בישראל. "אם ישראל תפגע בנסראללה, לא נשאיר אף מקום בטוח בישראל", הוסיפו המקורות שגילו עוד כי בחיסול הבא חיזבאללה לא ימתין בסבלנות כפי שהוא מחכה לנקום על חיסול בכיר הארגון עימאד מורנייה בדמשק. "אין זה אומר שהתגובה לחיסול מורנייה כבר בוצעה. להפך", הוסיפו.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • חיזבאללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully