וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת האמהות מעמנואל: "מוכנה להישלח למאסר"

גיל סימה וגלעד גרוסמן

22.6.2010 / 11:00

אמה של אחת התלמידות מעמנואל שלא התייצבה למאסרה אמרה לפני הדיון בבג"ץ כי משפחתה תעזוב את היישוב אם לא יתנו לבתה ללמוד היכן שהיא תחליט ושהיא מוכנה להישלח למאסר

אחת מהאימהות של הילדות מעמנואל אמרה הבוקר (שלישי) בכניסה לאולם בג"ץ בו מתנהל דיון בעתירה נגד ההפרדה בבית הספר לבנות, כי היא מוכנה להישלח למאסר, "אם השופט יחליט כך". היא הוסיפה שבמקרה ולא יתנו לבתה ללמוד היכן שהיא תחליט, "אעזוב את עמנואל". עמי ברבר, אחד מהאבות שלא התייצב למאסר ביום חמישי אמר לקראת הדיון: "אני לא חושב שהפשע שלי מצדיק הפרדה מבני".

בתוך כך, יואב ללום, מגיש העתירה נגד ההפרדה אמר כי מדובר בדיון קשה ושאיננו חושש לחייו. "אני קורא להנהגת הציבור החרדי להקים ועדת רבנים לכל הבעיות במגזר שלנו". ללום הוסיף כי אינו חושש לחייו בשל הפרשה. בג"ץ יכריע בשעות הקרובות לגבי גורלן של האימהות שלא התייצבו למאסר. ההחלטה לגבי האבות שנאסרו תתקבל רק ביום ראשון.

עורך הדין אביעד הכהן, המייצג את תנועת "נוער כהלכה" שעתרה לבג"ץ בפתח הדיון כי "בית המשפט חזר על עמדתו שיש לכבד את החלטותיו ואם אלו לא מכובדות עשויות להיות לכך השלכות גם בהיבט האישי, ראוי שכל הבנות ילמדו יחד". מנגד, עורך הדין מרדכי גרין המייצג את ההורים מסר כי הוא יופתע אם ביום ראשון הקרוב האבות לא ישוחררו ממאסרם.

שופטי בג"ץ צפויים לקבל היום כאמור החלטה בעניין מאסר 22 האמהות של התלמידות מעמנואל, שלא התייצבו בשבוע שעבר למאסרן. כל אחת מהאמהות תצטרך להסביר מדוע היא לא יכולה להיכנס לכלא. במהלך ההחלטה על עיכוב המאסר שהתקבלה בתחילת השבוע, הורו שופטי בג"ץ ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לבדוק את דברי נבחרי הציבור החרדים בהקשר לפרשה.

השופטים אמרו בעניין זה כי "במהלך הימים האחרונים נשמעו במסגרת השיח הציבורי המותר, גם התבטאויות חריגות ביותר כנגד בית משפט זה ובמיוחד כנגד אחד משופטיו וזאת בין השאר, על ידי נבחרי ציבור. היועץ המשפטי לממשלה מתבקש איפוא לבדוק האם הגיעו הדברים הללו לכאורה לכדי זילות בית המשפט ולהנחות את נבחרי הציבור לגבי המתחייב ממעמדם ומתפקידם".

ביום שישי הודיע בג"ץ כי הוא החליט לעכב את אכיפת צווי המאסר ל-22 האמהות שלא התייצבו יום לפני כן למאסר. ביום חמישי הגישו הנשים בקשה לשחרר אותן מחובת התייצבות למאסר בשל שורה של נסיבות אישיות. בהחלטתו כתב השופט אדמונד לוי שבשל העובדה שהבקשה הוגשה בשעה מאוחרת, התעורר קושי לזמן את הרכב השופטים בשישי בבוקר לדון בבקשה, ולכן הדיון יתקיים בראשון בבוקר. עד אז מעוכב מאסרן של הנשים.

עדכון ראשון - 8:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully