וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות דיפלומטיים בפריז: סוריה לא תתפשר בסוגיית הגבול

30.12.1999 / 21:30

טוענים כי עניין הנסיגה מהגולן עלול להביא לפיצוץ כבר בסבב השני של השיחות

מקורות מערביים בפריז הקשורים ישירות למשא ומתן בין סוריה לישראל, הביעו חשש מ"פיצוץ" בסבב השיחות השני שייפתח בשבוע הבא. הדברים פורסמו היום בעיתון הלבנוני הנפוץ "א-ספיר".
לדברי המקורות הדיפלומטיים, שתי המחלוקות העיקריות הן הנסיגה הישראלית לגבולות ה-4 ביוני 67' ונסיגת צה"ל מדרום לבנון. המקורות טוענים כי ברק מודע לכך שלסורים יש טיעונים משפטיים מוכנים כדי להפריך את הדרישות של ישראל לגבי הגבול, ולכן הוא ינסה לדחות את הדיון לשלב האחרון, אחרי סידורי הביטחון, המים ותחנות ההתרעה. בניגוד לישראל, סוריה תדרוש להקדים את הדיון בסוגיית הגבול לפני כל נושא אחר. הסורים עלולים להפסיק את המו"מ אם יחושו בחוסר רצינות מהצד הישראלי או בניסיון לעשות "תרגילים", מציינים המקורות ומוסיפים: "הנשיא אסד הוא לא ערפאת, ולא ייתן את הסכמתו להסכם מסגרת זמני, רק כדי לשפר את תדמיתה של ישראל".
בנוגע לפעילות חיזבאללה בעתיד, מבהירים המקורות כי דמשק לא תנקוט שום צעד לצמצום פעילות הארגון אלא רק לאחר שתהיה בטוחה בשלושה דברים: 1. רצינות כוונותיה של ישראל לנסיגה מלאה. 2. השגת הסכמה מסוימת בין סוריה לאיראן, שהחלה להעביר מסרים סמויים בנושא זה. 3. הבטחה כי ארה"ב ומדינות מערביות נוספות תהיינה מעורבות גם לאחר השגת הסכם.
סוריה לא תפעיל לחץ על החיזבאללה לפחות לא בשלב הראשון של המו"מ. ארגון החיזבאללה הוא בעל בריתה של סוריה, ויכול למלא תפקיד חשוב במהלך השיחות. עוד סבורה סוריה, כי מוקדם עדיין להניח את כל הקלפים בשלב זה של המו"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully