וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל השרב: שריפות במספר מוקדים בארץ

אריאל נוי ועידן אבני

21.6.2010 / 19:49

צוותי הכיבוי מנסים להשתלט על שלוש שריפות המשתוללות ברחבי הארץ. החום הכבד מורגש בכל הארץ וגרם גם לשיא של כל הזמנים בצריכת החשמל

השרב הכבד גרם היום (שני) לשורה של שריפות ברחבי הארץ. בשכונת ארמון הנציב בירושלים משתוללת שריפה זה מספר שעות בשלוש גזרות. ברחוב אלקחי ברחוב עולי הגרדום ובמרכז הבעירה בקרית מוריה בחווה החקלאית.למקום הוזנקו עשרה ציוותי כיבוי שהתפרסו בגזרה ומנעו את התפשטות הדליקה לעבר הבתים.

נזק כבד נגרם בחווה החקלאית בקריית מוריה. כארבעה לולים ניזוקו באופן קשה וקרסו. בנוסף מבנה שהיה במרכז השטח ניזוק גם הוא. נזק רב גם נגרם לכבלי חשמל וכבלי טלפון במקום והאזור נותק מהחיבור לרשת החשמל והטלפון.חייל ומתנדב הפועלים לכיבויה פונו לקבלת טיפול רפואי לאחר שנפגעו באורח קל במהלך מאמצי הכיבוי. כוחות הכיבוי הקימו חפ"ק בטיילת ארמון הנציב. הושגה שליטה על האש בגזרה אחת ובגזרות האחרות אין עדיין שליטה.

בנוסף, 15 צוותי כיבוי מתחנות רמת גן, הרצליה, גבעתיים, בית הספר לכבאות ובני ברק בסיוע מטוס כיבוי פועלים לכיבוי שריפת חורש טבעי בסמוך למגדל צדק בראש העין. השריפה מסכנת מבנים ובתי מגורים ועדיין אין שליטה על האש. קיים חשש כי יהיה צורך לפנות בתי המגורים באזור. במקביל פועלים צוותים בשריפה נוספת בדירת מגורים בראש העין ובשריפות קוצים נוספות בעיר. שריפה נוספת משתוללת סמוך למושב צפרירים באזור בית שמש. שבעה צוותי כיבוי, בסיוע שני מטוסים וכבאית של צה"ל פועלים על מנת להשתלט על האש.

בנוסף, צוותי כיבוי מהגולן פועלים להשתלט על שתי שריפות, האחת בחורשה סמוך לכפר חרוב והשנייה במטעים סמוך לרמת מגשימים. עד כה לא נמסר על נפגעים או על נזק אך עדיין לא הושגה שליטה על האש.

46 מעלות באילת

השרב הורגש היטב ברוב חלקי הארץ. באילת נמדדה בצהריים טמפרטורת שיא של 46 מעלות. בבאר שבע נמדדו 42.6 מעלות, בשדה אליהו נמדדו 43.8, בתל אביב נמדדו 29.9, ובבית דגן נמדדו 38.2 מעלות. עם זאת, אחוזי הלחות היו נמוכים באופן יחסי והגיעו לכ- 30%-10% ברוב חלקי הארץ, כך מסרה רות אסבט מהשירות המטאורולוגי.

השרב צפוי להישבר ביום שלישי, בעקבות חדירה של אוויר קריר יותר ולח לאזורנו. מיום רביעי ולקראת סוף השבוע, תחול ירידה נוספת בטמפרטורות.

בשל החום הכבד צפויים היום שיבושים בתנועת הרכבות מדרום לתל אביב עד לשעה 20:00 בערב. מרכבת ישראל נמסר כי השיבושים נובעים מעליית הטמפרטורה של המסילות שגרמה להגבלת מהירות הנסיעה. טמפרטורת המסילות הגיעה היום ל-65 מעלות צלזיוס ובטמפרטורה גבוהה שכזו קיים הסיכון שהמסילה תשנה את צורתה. בשל כך הוגבלה מהירות הנסיעה ל-80 קמ"ש.

שיאים נוספים נרשמו גם בביקוש לחשמל. חברת החשמל רשמה בסביבות השעה 15:00 את שיא הביקוש לחשמל ברחבי המדינה. צריכת החשמל עמדה על 10,600 מגהוואט, כאשר 10,050 מתוכם סופקו על ידי החברה. חברת החשמל המליצה לציבור הלקוחות לא להשתמש במכשירים עתירי אנרגיה בשעות שיא הביקוש, בין השעה 12.00 לשעה 17.00.

דובר חברת החשמל דדי גולן מסר לוואלה! חדשות כי "כעת לא צפויים שיבושים באספקת החשמל. אנחנו אחרי השיא בצריכה וכעת יש ירידה".

בני ארן מחברת "מטאו-טק" הציע בשיחה עם וואלה! חדשות להישאר במקומות ממוזגים ומוצלים. "המקום הכי נעים להיות בו הוא ממש על החוף. הים יהיה נוח, גובה הגלים פחות ממטר. כמובן שבשאר המקומות כדאי להשתדל להיות בצל או במזגן. בשעות הצהריים או אחר הצהריים מומלץ לא להיות בחוץ, ובכל מקרה כדאי להרבות בשתייה. כמובן שלא מומלץ לטייל. יש להיזהר משריפות, שכן הלחות מאוד נמוכה והכל דליק מאוד. השילוב הזה של חום ויובש יוצר תנאים נוחים לדליקות. כמו כן כדאי להישמר מקרני השמש, שכן אין עננים ולכן הקרינה מאוד חזקה".

עדכון ראשון 16:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully