וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנסיה מורחבת ומענק כספי גבוה לעובדי בזק שיפרשו עד 2008

20.8.2000 / 9:12

כך נקבע בהסכם בין האוצר לוועד עובדי החברה; בזק תגייס הון בהנפקה פרטית למימון הסדרי הפרישה

בזק צפויה לגייס 1.5 מיליארד שקל בהנפקה פרטית של 8.25 אחוז למימון הסדרי הפרישה של כאלפיים עובדי החברה, שיפרשו מעבודתם בשבע השנים הקרובות עם הפרטת החברה. מסלול ההנפקה הפרטית יחסוך מבזק את ההליכים המורכבים והממושכים של הכנת תשקיף להנפקה לציבור ויאפשר להשלים את הליכי ההפרטה במהירות רבה יותר.

עובדי בזק, מגיל 42, שיפרשו עד שנת 2008, יהנו מהטבות משמעותיות בתנאי הפרישה שלהם. בהסכם הפרישה, שהושג בין יו"ר ועד עובדי בזק, שלמה כפיר, ועו"ד רם כספי, המייצג את העובדים, לבין החשב הכללי במשרד האוצר, ניר גלעד נקבע, כי העובדים הפורשים יקבלו תשלומי פנסיה, שיחושבו כאילו עבדו בחברה עד גיל 65, וכן יזכו למענק נדיב.

בזק פועלת להשגת שינוי הכללים החלים עליה כחברה ממשלתית, וזאת על מנת שתוכל להתחרות בשוק באופן שווה לחברות הפרטיות. בין השאר היא מבקשת לפטור אותה מחוק חובת המכרזים, מכללי השכר המגבילים של חברה ממשלתית ומהחובה לקבל היתר ועדת שרים לשם מיזוגים ורכישת חברות. הממשלה כבר החליטה על מספר הקלות לבזק, בהן תהליכים מזורזים לאישור שכר חריג ורכישת חברות.

"לא נקבל - נצא למאבק"

"חשוב לנו שלא ייחתמו התקנות לפתיחת שוק התקשורת לתחרות לפני שיהיה הסכם עם העובדים", אמר יו"ר ועד עובדי בזק. "אם הן ייחתמו קודם, נפסיק את המשא ומתן ונראה בכך צעד חד צדדי, שמשמעותו שאנו יוצאים למאבק".

חברות הכבלים מצידן טוענות, כי הממשלה נכנעה לוועד העובדים של בזק והיא מחזקת את מונופול החברה. זאת בתגובה על החלטת שר התקשורת, בנימין בן אליעזר, כי יתיר לבזק להפעיל את טכנולוגיית ה-ADSL לאינטרנט מהיר. "במחיר ויתור על התחרות בתחום התקשורת וחיסול עתידן של חברות הכבלים, קונה הממשלה את האפשרות להפריט את בזק", טענו החברות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully