וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה פתחה במבצע נגד המחתרת הכורדית

טליה שחר וניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.6.2010 / 15:45

חיילי קומנדו טורקים פתחו במבצע בסמוך לבסיסים של המחתרת הכורדית לאורך הגבול עם עירק. המבצע נערך בעקבות התקפות חריפות שנקט הארגון נגד הצבא הטורקי

חיילי קומנדו טורקים נפרשו היום (שני) לאורך גבול טורקיה-עירק לאחר ש-12 חיילים נהרגו במהלך סוף השבוע בעימותים עם מורדים כורדים. במקביל ערך ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן ישיבת חירום בנושאי ביטחון עם ראשי הצבא. ארדואן נמצא תחת לחץ לפעול נגד המחתרת הכורדית PKK, שהחריפה לאחרונה את התקפותיה במזרח המדינה לאחר הפסקת אש בת שנה.

בתום פגישת החרום אמר הרמטכ"ל הטורקי אילקר באשבוג כי צבא טורקיה עושה שימוש במזל"טים ישראלים על מנת לאסוף מודיעין על תנועותיהם של המורדים הכורדים בצפון עירק.

סוכנות הידיעות הממלכתית אנטוליאן דיווחה כי חיילי יחידות עילית השתלשלו ממסוקים, יצאו מנגמ"שים, והקיפו את המורדים הכורדים לאורך הגבול. גורמי ביטחון מסרו כי המסוקים ירו על עמדות המורדים בהרי המחוזות האקארי וסירנק בדרום-מזרח המדינה.

בעקבות ההסלמה באלימות הבטיח ארדואן להילחם ב-PKK עד שהארגון "יושמד". במהלך טקס אשכבה להרוגים אתמול אמר ארדואן כי המורדים "יתבוססו בדמם". בטורקיה גוברת הביקורת נגד ארודואן בשל כישלון "היוזמה הכורדית" שלו שהיתה אמורה להביא לסיום האלימות.

(עדכון ראשון: 15:00)

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה
  • pkk

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully