וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "טורקיה משלמת מחיר בזירה הבינ"ל"

21.6.2010 / 14:52

ראש הממשלה התייחס לנושא היחסים המידרדרים עם טורקיה ואמר כי כרגע מדברים באנקרה על הורדת דרג היחסים עם ישראל. נתניהו: "טורקיה מתחילה לשלם על מעשיה בזירה הבינלאומית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) ליחסים המידרדרים בין ישראל וטורקיה לאחר פרשת המשט לעזה. בדברים שנשא בוועדת חוץ וביטחון אמר נתניהו, כי "מרגע שטורקיה הבינה שלא תיכנס לאירופה, היא פנתה להובלת העולם האיסלמי, וזה יוצר יחס מאוד שלילי לישראל".

נתניהו המשיך ואמר כי "השיא היה במשט. כרגע יש דיבור בטורקיה על הורדת דרג היחסים איתנו. יש שינוי גדול: תזוזתה של טורקיה עם עליית המפלגה הנוכחית לשלטון. הם עושים שם שינויים בממשל הפנימי, ביחס למה שהיה שם לפני 100 שנה עם התייצבות טורקיה יחד עם המערב. השינוי הזה מסב לאחור את המצב הפנימי בטורקיה".

נתניהו אמר כי טורקיה מתחילה לשלם את המחיר על יחסה למערב בזירה הבינלאומית. לדבריו, "בארצות הברית אין נחת גם בממשל וגם בדעת הקהל ממה שקורה בטורקיה. טורקיה מתחילה לשלם מחירים בזירה הבינלאומית - אבל זו כרגע מגמה פנימית בתוך טורקיה".

מוקדם יותר התייחס נתניהו להקלות בהעברת הסחורות לעזה. "החלטת הקבינט מסירה את הסגר האזרחי על עזה ומהדקת את הסגר הביטחוני. ההחלטה תואמה עם ארה"ב, עם נציג הקוורטט בלייר, ועם ראשי מדינות נוספים עימם שוחחתי בימים האחרונים. זו ההחלטה הנכונה ביותר לישראל, כי היא שומטת מהחמאס את הטיעון התעמולתי העיקרי שלו, ומאפשרת לנו ולידידנו בעולם להתייצב סביב התביעות האמיתיות שלנו בתחום הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully