וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה של ברק: ביטול משרד הדתות, נישואין אזרחיים וחוקה לישראל

20.8.2000 / 8:16

ברק, משוחרר מכבליו הקואליציוניים ושיקולים דתיים, מתכוון לבצע מהפכה חילונית; בכל בתי הספר ילמדו אזרחות מתמטיקה ואנגלית; בכירים בישראל אחת: זהו גט לש"ס; ישי: ברק החל בקמפיין בחירות

ראש הממשלה, אהוד ברק, הודיע אמש לשריו כי החליט לבצע שורה של צעדים שמשמעותם מהפכה חילונית. לדברי כמה שרים, מהלך זה מנתק את ברק מש"ס באופן סופי.

בכוונת ראש הממשלה לבטל את משרד הדתות ולקדם מספר נושאים כלכליים שעוכבו עד היום בגלל הקשר עם החרדים. ברק מתכוון לחוקק חוקה לישראל וחוק לנישואים אזרחיים, כל זאת בתוך שנה.

"נרים את הדגל לחברה דמוקרטית מתקדמת", אמר ברק והוסיף בפזילה לדתיים כי לדעתו זו פרשנות נכונה של מורשת הנביאים. לעומתו מתנגד לרפורמה השר שמעון פרס האומר כי מהלך כזה יוביל לתחושה שברק מוותר על השלום.

עוד מתכוון ברק לחוקק חוק יסוד: חקיקה, וחוקים נוספים העוסקים במעמד האשה. ראש הממשלה מתכוון להעביר חוק שירות לאומי כולל שיהפוך את השירות הלאומי לחובה לכל אזרחי ישראל, כולל הערבים. חוק זה יבוצע באופן מדורג ובשיתוף הסיעות הערביות, כדי להבטיח את תמיכתן.

כמו כן תבוצע תוכנית לימודים ללימודי אזרחות, מתמטיקה ואנגלית בכל מוסדות החינוך הממומנים על ידי המדינה. עם זאת, ברק הדגיש והשרים הסכימו כל כל השינויים יתבצעו תוך התחשבות בדתיים כדי לשמור על אחדות בעם.

יו"ר הליכוד, ח"כ אריאל שרון, אמר היום בתגובה כי "ברק נבהל לאחר שהבין שגורל ממשלתו נחרץ להתפרק". לדבריו הממשלה מגיבה בפאניקה. לדברים אלו הצטרף יו"ר ש"ס, אלי ישי, שאמר: "ברק מריח בחירות והחל את הקמפיין". ישי ציין כי למפלגתו יש עקרונות ו"לא נחזור לממשלה".

המשמעות הקואליציונית: ניתוק מש"ס

השרים הופתעו לשמוע על צעדים אלה, הכוללים חקיקת חוקים שלא היו להם אח ורע בממשלות קודמות. השרים מעריכים כי צעדים אלו מצביעים על נכונותו של ברק ללכת לקראת קואליציה צרה ללא ש"ס. ישיבת השרים התקיימה בלשכת ראש הממשלה ונמשכה לפנות בוקר.

בעבודה מעריכים כי לרפורמה תהיה תמיכה רבה בציבור וכי תזכה לרוב בכנסת. ברק והשרים יחלו בימים הקרובים לקיים מגעים עם הסיעות השונות כדי להבטיח את תמיכתם.

למעשה ברק הולך לממשלה צרה בשלב הראשון ואם לא יושג הסכם עם הפלסטינים יציע ראש הממשלה לליכוד להצטרף אליו לממשלה, כך אומרים בכירים במפלגת העבודה בראיון ל"ידיעות אחרונות". בכל מקרה, ש"ס בשום צורה שהיא לא תוכל להצטרף לממשלה המחוקקקת חוקים המנוגדים לרוחה לחלוטין.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully