וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב מקורות קוצץ – משק המים ייפגע

תמר נהרי

14.1.2002 / 17:32

לא פחות מ-600 מיליון שקלים קוצצו מעבודות פיתוח שנועדו לתגבור אספקת המים; דירקטוריון החברה: האוצר נושא באחריות; עם זאת הובטח כי אספקת המים הסדירה ופרוייקט ההתפלה לא ייפגעו

דירקטוריון מקורות החליט אתמול כי תקציב החברה יקוצץ בשנת 2002 ב-600 מיליון שקל, ויעמוד על 1.8 מיליארד שקל. יו"ר החברה, אורי שגיא, מסר כי משמעות הקיצוץ, בשיעור של 25 אחוז, היא הקפאת עבודות פיתוח חיוניות, דבר שעלול להעמיד את משק המים בסיכון גבוה לקראת הקיץ הקרוב. לטענת החברה, הסיבה לקיצוץ היא היעדר הסכם עם משרד האוצר. שגיא טען, כי "כל נסיונות ההידברות עם האוצר, במטרה להגיע להסדר שיאפשר המשך פעילות סדירה של החברה - עלו בתוהו". טרם נמסרה תגובת האוצר.

פעולות הפיתוח נועדו לתגבור אספקת המים בשנת 2002, ביניהן המרה של כ-60 מיליון מ"ק מי קולחים במים שפירים – פעולה הנחשבת שוות ערך לזו של מתקן התפלה בגודל בינוני. פעולות נוספות שלא יצאו אל הפועל: הנחת תשתיות למים מותפלים, תגבור אספקת המים לאזורים רגישים כמו ירושלים, ופעולות להבטחת ביטחון משק המים מפני חבלות או הרעלות מכוונות.

ממקורות נמסר עוד, כי ההחלטה התקבלה לאחר דיון נוקב בדירקטוריון החברה, וברוב זעום של שישה נגד חמישה חברי הדירקטוריון. חמשת המתנגדים דרשו שלא לאשר התקציב כלל, ולהביא למשבר שהשלכותיו המיידיות כוללות גם פגיעה באספקת המים. ההחלטה שהתקבלה אתמול לבסוף כוללת החלטה עקרונית לעשות מאמץ עליון כדי לא לפגוע באספקת המים הסדירה. הדירקטוריון החליט שלא לפגוע בפרויקטים מובילים עליהם מופקדת החברה, בכללם הקמת מתקן התפלה באשדוד ומערך סינון מי הכנרת במאגרי אשכול.

בתחילת השבוע שעבר הגיש נציב המים לשר התשתיות תוכנית אב להבראת משק המים. במסגרת התוכנית אמורה היתה מקורות לפעול במהלך העשור הקרוב לפיתוח משק המים בתקציב של מיליארד שקל מדי שנה. בהודעת החברה נטען עוד, כי "האדישות שאפיינה את האוצר היא שהובילה אותנו למשבר החמור במשק המים, והיא זו שבגללה לא ניתן גם היום, למרות תוכניות הפיתוח, הקיימות לפעול ליציאה מן המשבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully