וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט בכנסת: "ההקלות בדרך לעזה, ואיפה בני"

21.6.2010 / 13:33

במהלך דיון שנערך בכנסת לחניכת השדולה להשבת גלעד שליט תקף נעם שליט את רה"מ בנימין נתניהו. "אתמול אושרו הקלות לעזה. היכן גלעד במשוואה הזאת?" רה"מ עצמו אמר בוועדת חוץ וביטחון: "לא נוכל לשחרר מחבלים מסוכנים ליהודה ושומרון"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת)

בכנסת הוקמה היום (שני) השדולה למען השבת החייל החטוף גלעד שליט. לטקס הגיעו הוריו של גלעד, חן ארד, אחיו של רון ארד, חברי כנסת מהסיעות השונות ופעילים למען שליט.

במהלך הדיון תקף נעם שליט את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת ההחלטה להקל על הסגר בעזה. "אתמול אושרו הקלות לעזה. היכן גלעד במשוואה הזאת? שתי ממשלות כשלו בהשבת גלעד. בעניין הזה אין הצלחות חלקיות, רק מבחן התוצאה. מנסים ליצור כאן רושם כאילו כל האסטרטגיה הביטחונית עומדת על כתפיו של גלעד, כאילו אין לנו זרועות ביטחון שיכולות להתמודד עם כמה עשרות מחבלים שישוחררו. כבר ארבע שנים שלא קורה כלום. אני שואל האם זה הגיוני וסביר? האם אלה הנורמות שמנחים את מדינת ישראל".

נעם שליט הוסיף כי "לא נסכים להתעלם מזעקתו האילמת והחרישית של גלעד ממרתפי החמאס. ביום ראשון נצא למסע לירושלים, ונתבע מראש הממשלה ושר הביטחון לסיים את הסאגה הזו לאלתר. הגיע הזמן שישראל תשלם את חובה לחייל הזה. החשש הוא שבקרוב כבר לא יהיה את מי להחזיר".

בדיון שהתקיים קודם לכן בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, התייחס נתניהו למשא ומתן בנושא שחרורו של שליט. לדבריו, "צריך לזכור שבסופו של דבר האחריות שלי היא גם להחזיר את גלעד, וגם לדאוג לביטחון ישראל. הניסיון מלמד שמשוחררי העסקאות הקודמות רצחו הרבה ישראלים. רק לאחרונה אחד ממשוחררי עסקת טננבאום היה מעורב ברצח הרב מאיר אבשלום חי. התשובה שלנו למתווך הגרמני הייתה ממוקדת בעניין הזה. אנחנו מחפשים כל הזמן דרכים נוספות להחזיר את גלעד הביתה בריא ושלם".

"ההסכם של ישראל עם חייליה נשבר"

עוד אמר ראש הממשלה כי "מיד עם כניסתי לתפקיד מיניתי את חגי הדס ובעקבות זאת הכנסו למשא ומתן את המתווך הגרמני. הדבר הבא היה השגת קלטת הווידאו שהוכיחה לכל העולם שגלעד בריא ושלם והחמאס אחראי לשלומו. בדצמבר 2009 המתווך הגרמני בא עם אביבה ונעם שליט, אמרתי להם שאני מבין אותם ומזדהה עם הסבל הנורא והציפיה שלהם. כולנו מייחלים יחד איתם לשחורורו של גלעד".

נתניהו הוסיף כי "צריך לזכור שבסופו של דבר האחריות שלי היא גם להחזיר את גלעד למשפחתו ולעמו וגם לדאוג לבטחונם של כלל אזרחי ישראל. ניסיון העבר מלמד שמשוחררי העסקאות הקודמות רצחו הרבה מאוד ישראלים . רק לאחרונה אחד ממשוחררי עסקת טננבאום היה מעורב ברצח הרב מאיר אבשלום חי. התשובה שלנו למתווך היתה ממוקדת – לא נוכל לשחרר מחבלים מסוכנים למקומות ביו"ש שמהם יוכלו לרצוח אזרחים ישראלים. אנו מחפשים כל הזמן דרכים נוספות להחזיר את גלעד הביתה".

חן ארד, אחיו של רון ארד דיבר גם הוא, ואמר: "משהו בהסכם של ישראל עם חייליה נשבר. מישהו החליט שאפשר למסמס את זה תחת סלוגנים. שר הביטחון קורא לחמאס לשחרר את גלעד. אף אחד לא מבין את המסר שאותו המדינה מוסרת לילדים שהולכים לצבא. אני לא בטוח שזה יעזור אבל לפחות ניסיתי".

חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי) השמיע קול אחר: "בהקלות שנתנה לעזה, מדינת ישראל ויתרה על אחד מאמצעי הלחץ על חמאס. מי שסבור שיש דרכים אחרות צריך להצר על אובדן מנוף הלחץ. נאפשר לשחרר מחבלים, אבל לא במחיר חיי אדם נוספים. הממשלה הסכימה אמנם להעביר הצעת חוק להכבדת תנאיהם של אסירי החמאס, אבל למעשה ברור שהחוק לא יתקדם. זה לגמרי לגיטימי להפעיל את הלחץ. מול החמאס צריך לא רק לשדר שמוכנים להיכנע, אלא גם להפעיל לחצים".

במהלך הדיון התפרץ אחד מפעילי המטה שישב בקהל ובקול נרגש הוא פנה אל חברי הכנסת ואמר: "הרימו את קולכם! נרדמתם בשמירה! מה זו ההפקרות הזו? נתניהו נלחם על ההישרדות שלו... הגיע שמישהו יאמר את האמת בפנים". לאחר מכן נרגע מעט והשמיע דברים מתונים יותר כלפי חברי הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully