וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לסטודנטים - מכללה חדשה קמה בר"ג

גיל סימה

21.6.2010 / 11:53

"המכללה האקדמית לישראל" אושרה כמוסד אקדמי רשמי ע"י הממשלה ותעניק תארים באישור המועצה להשכלה גבוהה. מנכ"ל המכללה: "כמו המגמה בארה"ב יש אוניברסיטאות פרטיות וממשלתיות, ולרוב הפרטיות טובות יותר"

מוסד אקדמי נוסף הצטרף בימים האחרונים למוסדות האקדמיים בישראל עם הוספתה של "המכללה האקדמית לישראל" השוכנת ברמת גן. המכללה מצטרפת לרשימת המוסדות הפרטיים אשר אינם מתוקצבים על ידי המדינה אך מקבלים את אישור המועצה להשכלה גבוהה להעניק תארים אקדמיים מוכרים. לאחר חמש שנים של בחינת תוכניות הלימוד ונתונים נוספים החליטה הממשלה בימים האחרונים להעניק אישור למוסד האקדמי החדש ולהעניק לו היתר כמוסד מוכר.

מדובר ביוזמה משותפת של המכללה לישראל אשר קמה לפני 16 שנים כמוסד המייצג מספר אוניברסיטאות בחו"ל יחד עם מכללת ר"ג. במכללה לומדים כיום כ-1,200 סטודנטים, זאת במסגרת שישה מסוללי לימוד המתמקדים בין היתר בתחומים חברתיים ומעניקים תואר בסיעוד, מינהל בריאות וכן תואר שני בייעוץ חינוכי.

מנכ"ל המכללה, יגאל נאמן, לא חושש מהדימוי של 'קניית תארים בכסף'. בנוגע לרמה האקדמית הרווחת במכללות הוא אומר: "בארה"ב יש אוניברסיטאות פרטיות וממשלתיות, ולרוב אלו הפרטיות טובות יותר, אני מאמין שגם כאן המגמה מתחילה להראות סימנים כאלו".

לדבריו, ההוכחה הטובה ביותר לכך נעוצה בין היתר גם בעובדה שמדובר במוסד אשר אינו מתוקצב על ידי המדינה. "שכר הלימוד שלנו כפול משכר הלימוד הממשלתי אבל למרות זאת כמעט כל המכללות הפרטיות שומרות על מבנה תקציבי מאוזן בעוד שהאוניברסיטאות נמצאות בקשיים תקציביים, חשוב לשאול למה. המצב הנוכחי מחייב אותנו להתנהל בצורה כלכלית אחרת ולהביא את המוצר שלנו באפס תקציב ממשלתי", הוסיף נאמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully