וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת כלבים משוטטים בדרום בגלל איסור ירי

רמי שני

21.6.2010 / 10:33

מאז שמשרד להגנת הסביבה ביטל את היתר הירי בכלבים משוטטים, חוששים בנגב ממחלות ומתקיפות מצד ההולכים על ארבע. כעת הם מחכים להכרעת השר בעניין חידוש ההיתר

תושבי הדרום מדווחים על עלייה במספר הכלבים המשוטטים באזור. מרים דינר מישקין מקיבוץ נירים, העובדת בענף גידולי השדה של הקיבוץ, סיפרה לוואלה! חדשות, על מפגש לא נעים עם כלבים משוטטים: "היתה לידי להקת כלבים, שנבחו וניסו לקפוץ על הטרקטור, ממש לפני כמה ימים. זה היה פשוט מפחיד. זאת לא הפעם הראשונה. יש כאן כל הזמן להקות של כלבים כאלה ואי אפשר לעשות להם שום דבר. הם תוקפים, עלולים לנשוך וכמובן גם להפיץ כלבת".

לדברי דינר מישקין, המפעילה טרקטור ועוסקת בעיבודי שטחים ובהשקיה, "אני צריכה הרבה פעמים לרדת מהטרקטור כדי לחבר צינורות או להכין את הכלים לעיבוד. היו מקרים שהגעתי עם הטרקטור לחלקה וכשירדתי ממנו, הגיעה קבוצה של כלבים והתחילה לנבוח ולרוץ אלי. זה מפחיד".

התופעה אותה מתארת דינר מישקין, התרחבה מאז שהשר להגנת הסביבה, חבר הכנסת גלעד ארדן (ליכוד), ביטל את אישורי הירי של פקחי רשות הטבע והגנים. אישורים אלו נועדו בין היתר להשמדה של בעלי חיים הגורמים נזקים או שקירבתם לקהילות בני אדם, עלולה להוות סכנה. ביטול היתרי הירי הביא להתרבות הכלבים במערב הנגב, בעיקר באזורים הסמוכים לגבול עם רצועת עזה: "מגיעים לכאן הרבה מאוד כלבים משטח הרשות הפלסטינית" הסביר אברהם אליעזר, מנהל מחלקת איכות הסביבה והתברואה במועצה האזורית אשכול. הוא הוסיף, כי "מטרידים אותי מספר דברים: כלבים כאלה שמגיעים מהרצועה, יכולים להגיע כשהם חולים בכלבת. הם יכולים להפיץ את המחלה הזאת לבעלי חיים אחרים וגם לבני אדם. תקיפה של אדם על ידי כלב, תהיה חייבת בטיפול משמעותי. הפגיעה באנשים, היא לכשעצמה מסוכנת".

לדברי אליעזר, הוגשה פניה לרשות הטבע והגנים, שהייתה אחראית על דילול האוכלוסייה של הכלבים המשוטטים בשדות. לדבריו, "בעקבות ביטול התרי הירי, ביקשנו מהשר עצמו שייתן היתר לפקחים של המועצה האזורית אשכול ולפקחים במועצות האחרות ליד הגבול, כי הבעיה קיימת גם בשדות נגב, שער הנגב וחוף אשקלון. פנינו אל השר גם לפני זמן קצר אבל לצערנו, עדיין לא קיבלנו תשובה".

ממשרדו של השר ארדן נמסר, שביטול היתרי הירי נעשה לאור התרבות המקרים שבהם נורו בעלי חיים בצורה בלתי מבוקרת. במשרד הוסיפו, שבתקופת פסח ויום העצמאות, שבהם בילו אנשים רבים בחיק הטבע, ניתן היתר זמני לפקחים לירי כדי לדלל את אוכלוסיית הכלבים. עוד נמסר, שהשר שוקל עתה את הצעדים שבהם יש לנקוט ובתוך שבועיים תתקבל החלטה אם לחדש את היתרי הירי. במקרה של התפרצות כלבת, יהיה משרד החקלאות אמון על הטיפול בה ובהפסקתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully