וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרליק: מקורבי השר מיסז'ניקוב מעורבים ברצח

20.6.2010 / 16:18

הנאשם ברצח ששת בני משפחת אושרנקו, טען בעדותו בביהמ"ש כי מקורביו של שר התיירות עומדים מאחורי הרצח, וכי היו מעורבים בסחיטת דמי חסות. מלשכת השר נמסר: "טענות מופרכות של רוצח שפל"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"מקורביו של שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, עומדים מאחורי רצח בני משפחת אושרנקו" – כך טען היום (ראשון) בעדותו הנאשם ברצח, דמיאן קרליק. עדותו של קרליק הופסקה בטרם הסתיימה והדיון בעניינו יימשך מחר.

קרליק, שבחקירתו במשטרה הודה ברציחות ואף שיחזר אותן, הציג היום לראשונה גרסה שונה לחלוטין, שבמרכזה עומדים שניים: מי שהוגדר כיד ימינו של השר סטס מיסז'ניקוב – ואדים קירפיצ'וב (המכהן כיום כממלא מקום ראש עיריית ראשון לציון), ופעיל נוסף במפלגת ישראל ביתנו העונה לשם ולאד. לטענת קרליק, האחרון הוא שביצע את הרצח בפועל.

על פי גרסתו של קרליק, הוא הכיר את השניים זמן קצר לאחר שעלה ארצה, לאחר שהחל לעבוד אצל משפחת אושרנקו. קירפיצ'וב ביקש שיפגיש ביניהם, בטענה "שהם צריכים מסעדות רוסיות בשביל מרווח הנשימה". קרליק הסביר שמסעדות רוסיות רבות פעלו ללא רישיון עסק, וכי מיסז'ניקוב היה מסוגל לסייע להן, מכיוון שהיה חבר במועצת העירייה. הוא הוסיף שמאוחר יותר הוא הבין שמדובר בסחיטת דמי חסות.

קרליק העיד שהוא היה קרוב לבני משפחת אושרנקו, ואף טען שהתייחסו אליו כאל בן משפחה. הוא גם העיד על עצמו שהינו פציפיסט מושבע שנמנע מעימותים. לדבריו, לאחר הבחירות האחרונות הידרדרו היחסים בין אדוארד אושרנקו לבין קירפיצ'וב. לטענתו, הוא ראה את השניים מתווכחים, וביולי 2009 פנה אליו קירפיצ'וב וביקש ממנו שישיג מפתחות לדירתו של אושרנקו, מכיוון ש"הוא מעריך יתר על המידה את יכולותיו, והוא שוכח שכל היכולות שלו זה אנחנו". הוא הוסיף כי ואדים גם אמר לו שבידי אדוארד "משהו שיכול לגרום לו לנזקים".

"לא חשבתי שזה שוד"

כחודשיים לפני הרצח בזמן שבני משפחת אושרנקו היו בחופשה באילת, פנה אליו ולאד וביקש ממנו לסייע לואדים לערוך חיפוש בדירה מכיוון שביקר בה בעבר והכיר אותה. "לא חשבתי שזה שוד, אלא רק שהם רוצים לקחת משהו שלא שייך לאדוארד", אמר קרליק. קרליק סיפר עוד שנאמר לו שמחפשים אחר חבילה שמכילה דיסקים, מסמכים, תמונות וציוד האזנת סתר.

הוא סיפר שהסכים לבקשה כי הבטיחו לו דירת עמידר ולסייע לו למצוא עבודה. עוד סיפר שרצה לנקום בדימה, מכיוון שהוא קנה ממנו אלכוהול שרכש בדיוטי פרי במחירים נמוכים, לכן אמר לאישתו שתשיג מפתחות לדירה כדי שיוכל לקחת חזרה את הבקבוקים.

קרליק סיפר עוד, כי "יום לפני הרצח נפגשתי עם ואדים. הוא נתן לי 1,500 שקל ואמר לי שהוכחתי את נאמנותי למפלגה. אחרי זה הוא אמר לי שאני צריך לבוא בשישי בלילה לדירה של אושרנקו ולהביא לולאד אזיקונים, בקבוק עם בנזין וכובע גרב. אמרתי לו שהוא השתגע לגמרי, אבל הוא אמר לי שולאד החליט לעשות את זה כי יש יותר מידי אנשים שמעורבים ויכולים להיפגע לכן עדיף לי לא לדעת".

"הוכחת את נאמנותך למפלגה"

בנוסף, טען קרליק כי השניים הורו לו לקנות כרטיסי SIM, לתת אחד לאשתו ולהורות לה להתקשר אליו כאשר אביו של דימטרי אושרנקו, אדוארד, ייצא מהמסעדה. "אמרתי לה שאני צריך לדעת (מתי הוא יוצא) כדי שאבוא להיפגש עם דימה. היא לא חשדה בדבר".

קרליק המשיך וסיפר על הרציחות. הוא אמר שכאשר הגיע לדירה על מנת להביא את החפצים לולאד, הוא הבחין באימו של דימיטרי אושרנקו, לודה, כאשר היא פצועה. לטענתו, בשלב זה הוא ניסה להזעיק עזרה, ואז ולאד קשר אותו באזיקונים והיכה אותו. "הייתי קשור בדירה זרה, לודה היתה פצועה. הבנתי שצריך לעשות משהו. ניגשתי לגז, תכננתי לפתוח את הגז כדי לשרוף את האזיקון. לא הצלחתי, הסתחרר לי הראש ונפלתי". קרליק סיפר כי ולאד הכריח אותו לשלוח הודעה מהטלפון הסלולרי של לודה לנטליה אושרנקו לפיה התינוק סובל מחום ועליה לחזור הביתה. בשלב זה הופסקה עדותו של קרליק והדיון יימשך מחר.

מלשכתו של קירפיצ'וב נמסר בתגובה כי "בעדותו של קרליק שורבבו שמי ושמם של אנשי ציבור בולטים ומפלגה מרכזית. מדובר בדברי בלע הזויים של רוצח ילדים שפל. כולי תקווה כי ימוצה עימו הדין במלוא החומרה, כמתחייב מהמעשה המתועב שביצע". מלשכת מיסז'ניקוב נמסר בתגובה כי מדובר בטענות מופרכות של רוצח ילדים שפל שאינן ראויות לתגובה.

מוקדם יותר אמר קרליק כי "הודיתי בפשע שלא ביצעתי". קרליק, שהודה ברציחות ואף שיחזר אותן, חזר בו כבר בעבר וטען שהודה בשל התנאים הקשים בהם הוחזק במעצר ובשל הלחצים שהופעלו עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully