וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ עמנואל: מאסר האמהות יעוכב ביומיים

20.6.2010 / 14:30

שופטי בג"ץ החליטו להמשיך לעכב את ביצוע מאסרן של האמהות מעמנואל ליום שלישי. השופטים הורו ליועץ המשפטי לבדוק התבטאויות חברי הכנסת החרדים בנוגע לפרשה

שופטי בג"ץ החליטו היום (ראשון) כי מאסר האימהות של התלמידות בעמנואל שלא התייצבו למאסרן יעוכב ביומיים נוספים. ליום שלישי נקבע דיון בבקשה לבטל לחלוטין את פקודות מאסר האמהות והאבות.

עוד הורו השופטים ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לבדוק את דברי נבחרי הציבור החרדים בהקשר לפרשה. "במהלך הימים האחרונים נשמעו במסגרת השיח הציבורי המותר גם התבטאויות חריגות ביותר כנגד בית משפט זה ובמיוחד כנגד אחד משופטיו, וזאת, בין השאר, על ידי נבחרי ציבור. היועץ המשפטי לממשלה מתבקש איפוא לבדוק האם הגיעו הדברים הללו לכאורה לכדי זילות בית המשפט ולהנחות את נבחרי הציבור לגבי המתחייב ממעמדם ומתפקידם", אמרו השופטים.

ביום שישי הודיע בג"ץ כי הוא החליט לעכב את אכיפת צווי המאסר ל-22 האמהות שלא התייצבו יום לפני כן למאסר. ביום חמישי הגישו הנשים בקשה לשחרר אותן מחובת התייצבות למאסר בשל שורה של נסיבות אישיות. בהחלטתו כתב השופט אדמונד לוי שבשל העובדה שהבקשה הוגשה בשעה מאוחרת, התעורר קושי לזמן את הרכב השופטים בשישי בבוקר לדון בבקשה, ולכן הדיון יתקיים בראשון בבוקר. עד אז מעוכב מאסרן של הנשים.

משרד הרווחה המליץ לפרקליטות, שבשל טובת ילדיהן של האמהות, מוטב להסתפק במאסרם של האבות ולא לשלוח את האמהות לכלא. בלילה שבין חמישי לשישי הגישה הפרקליטות לבית המשפט את עמדתה ביחס לבקשת ההורים, ושם הבהיר היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין שהוא "מוחה מחאה חריפה על התנהלות ההורים, שלא מכבדים את פסיקת בית המשפט ועושים דין לעצמם". אך יחד עם זאת הוא ציין כי בשל שיקולים של טובת הקטינים, הפרקליטות לא תתנגד לבקשה לבטל את צווי המאסר של האמהות. גם משרד החינוך תומך באי מאסרן של האמהות ומסר הערב כי לפי עמדת המשרד "אין לאסור את האמהות, מטעמי טובת הילדים".

35 מהאבות שהתייצבו למאסר העבירו את יום השבת בבית הכלא "מעשיהו" ללא אירועים חריגים. הם קיימו תפילות בבית הכנסת ובחצר בית הכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully