וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי יואב יצחק: הנשיא ויצמן קיבל כספים שלא כחוק

30.12.1999 / 18:42

לדבריו, הועברו לויצמן חצי מיליון דולר ממיליונר צרפתי

הכתב יואב יצחק טוען היום, שנשיא המדינה עזר ויצמן קיבל חצי מיליון דולר שלא כחוק, בלי שדיווח על כך למס הכנסה או לאפוטרופוס הכללי.
יצחק אמר את הדברים היום ברשת ב'. לדבריו, לפי מסמכים שהגיעו לידיו, "מתברר שויצמן, בעת שכיהן כח"כ וכשר וגם כנשיא, קיבל כחצי מיליון דולר לחשבונותיו הפרטיים, ממיליונר צרפתי-יהודי ששמו אדוארד סרוסי. הכסף הועבר לשימוש הפרטי של ויצמן ובני משפחתו". לדברי יצחק, בכך עבר ויצמן על חוק שירות הציבור - מתנות. עוד הוסיף יצחק, כי "ויצמן סירב לגלות לי את זהותו של האיש וסרוסי עצמו מסרב להיחשף. ב-84' סרוסי הבטיח לויצמן תרומה של שני מיליון דולר למימון מפלגה שיקים. התוכנית ההיא לא יצאה לפועל אולם התברר כי ויצמן קיבל כספים באופן פרטי מסרוסי. הכסף התתקבל בחשבונות בנקים אישיים של ויצמן. לפני כן, עשו הכספים תחנה אחת בחשבון נאמנות שניהל עו"ד חנינא ברנדס".
עו"ד ברנדס אמר בתגובה, בשמו של ויצמן, כי סרוסי הוא ידיד אישי קרוב של משפחת ויצמן, ואין לו כל זיקה עיסקית לישראל. הכספים שהועברו לויצמן הגיעו כמתנה אישית. גם עו"ד ברנדס סירב לגלות את זהותו של האיש. ויצמן אמר עוד, כי לא דיווח על קבלת הכספים, כי חוק השירות הציבורי עוסק בכספים הניתנים לעובד ציבור באשר הוא עובד ציבור, וכי הכספים הללו היו מתנה אישית מידיד. לדברי ויצמן, לפני קבלת הכסף התייעץ עם עו"ד ברנדס.
לדברי יצחק, הופעלו עליו לחצים מכיוון בית הנשיא שלא לפרסם את התחקיר בנושא העברות הכספים. "אריה שומר, מנכ"ל בית הנשיא, טען שהכל קשקוש", אומר יצחק. "שכל המידע אינו נכון. אני הודעתי לו שאני עומד על דעתי ומבקש תשובות בכתב. למחרת קיבלתי תשובה מעו"ד ברנדס, שהנשיא אכן אישר את עצם קבלת הכספים... הנשיא יודע היטב איזה חומר אני מחזיק. הוא יודע את משמעותו. להגנתו הוא טוען שהוא פעל לפי עצת עו"ד ברנדס. הנשיא אמר כי אם הדבר יתפרסם, הוא ייאלץ להתפטר מתפקיד נשיא המדינה ועלולים להיות קשיים בניהול המו"מ עם הסורים והפלסטיני. הוא ניסה להפיל את זה עלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully