וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטה חדשה ליישור שיניים תקצר משך הטיפול

קובי מנדל

20.6.2010 / 12:29

בשורה לנרתעים מזמני הטיפול הממושך הכרוכים ביישור שיניים: בבית החולים רמב"ם החלו ליישר שיניים באמצעות הליך כירורגי שמקצר את זמן הטיפול באופן משמעותי

בבית החולים רמב"ם החלו באחרונה ליישם שיטת טיפול אורתודונטית חדשה, המאפשרת לסיים את רוב טיפולי יישור השיניים במתבגרים ובמבוגרים במהירות של עד פי ארבעה מהטיפול הרגיל, ומקצרת את משך הטיפול מכשנתיים עד לחצי שנה.

כיום, למעלה ממחצית האוכלוסייה בעולם זקוקה לטיפול אורתודנטי (יישור שיניים), אולם רבים מהמטופלים נוטים להתעלם מהבעיה ולהימנע מהטיפול בשל אורך טיפול והמפגשים הרבים הכרוכים בו. בעיות אורתודנטיות הן לא רק מנת חלקם של מתבגרים המסרבים להרכיב "ברזלים" על השיניים, אלא גם של מבוגרים רבים הנזקקים לטיפולים הללו מטעמים אסתטיים ומטעמים תפקודיים, אשר מהווים אחוז גבוה מהמטופלים.

השיטה החדשה יוצרת תהליך ביולוגי של שיחלוף עצם מהיר ביותר בעצם התומכת בשיניים. כך, מפחיתים באופן זמני את התנגדות עצם הלסת לתזוזת השיניים ומאפשרים יישור שיניים תוך שימוש בכוחות אורתודנטים חלשים. הטיפול נעשה בעזרת פעולה כירורגית מקומית בחניכיים, המאפשרת את הזזת השיניים דרך העצם הרכה למקומן החדש. בהמשך, העצם מסתיידת סביב השיניים במקומן החדש ומונעת את חזרתן למקומן ההתחלתי.

לשיטה ישנם יתרונות נוספים מלבד קיצור זמן הטיפול באופן משמעותי, בהם הפחתת נזקים ופגיעות בשיניים המוזזות, הגדלה של טווח התנועה האורתודונטית והגדלת האפשרויות לתזוזת שיניים ללא צורך בעקירות או פעולות מורכבות אחרות כגון ניתוחי לסתות. יתרון חשוב נוסף של השיטה הוא שיפור בריאות החניכיים בתום הטיפול הודות להגדלת נפח העצם האלבאולרית (העצם התומכת).

מדובר בשיטה מהירה ויעילה המבטיחה תוצאה יציבה יותר הנשמרת לאורך זמן רב בהשוואה לשיטות יישור השיניים הקיימות. לדברי ד"ר שמוליק עיני, רופא בכיר ביחידה לאורתודונטיה ומנהל תוכנית ההתמחות המתוכננת להיפתח בקרוב בבית הספר ללימודי המשך ברפואת שיניים ברמב"ם, הקיצור המשמעותי בזמן הטיפול פותח אופקים חדשים לאוכלוסיה נרחבת של מטופלים, רובם מבוגרים, שעד כה נמנעו מטיפול אורתודונטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully