וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים מאוחדים: "לעצור את המשט מלבנון"

20.6.2010 / 11:27

על רקע הפרסומים על המשט הצפוי לצאת מלבנון לעזה, אמרו שרים מימין ומשמאל בפתח ישיבת הממשלה, כי יש למנוע את הגעת הספינות לעזה. הרצוג: "להסביר לעולם שאין בזה צורך"

יח"צ - חד פעמי

(עריכה: יאיר דניאל)

הסכמה רחבה על הצורך לעצור את משט הסיוע מלבנון לעזה: בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) דיברו השרים על הצורך לעצור את הספינות. שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג אמר, כי "צריך למנוע מהמשטים הבאים המתקרבים להגיע לעזה, ולהפנותם לאשדוד. צריך להסביר לעולם שישראל שינתה מדיניות על כניסת סחורות אזרחיות לרצועה, ולכן אין צורך במשטים הללו. החלטת שרי החוץ של האיחוד האירופי שהכירה באינטרס הבטיחוני של ישראל למניעת הברחות נתנה לישראל בסיס לעמדתה".

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) אמר כי "אסור שהמשטים יעברו לעזה, גם נוכח הסגר שהטלנו על עזה וגם נוכח העיתוי שמנענו את כניסת המשט הקודם. מה עוד שיש גם משט מאירן".

מיסז'ניקוב הוסיף כי "בניגוד למשט הטורקי שהיו שם גם פעילי שלום, מדובר במדינת אויב – חיזבאללה ואירן, וצריך להתייחס לכך בהתאם. יש להפעיל לחץ בינלאומי שיבינו שישראל נמצאת באיום, וספינות מלבנון אלו ספינות שאורגנו על ידי חזבאללה, לא משנה אם זה גברים נשים או חיות מחמד, צריך להתייחס לכך כאיום משמעותי. אם הלחץ הבינלאומי לא יעזור, המשט לא יעבור בכל מקרה. צריך להפעיל כל כוח שיידרש, עם כמה שפחות נפגעים".

"לא מחפשים תקריות"

גם יו"ר "הבית היהודי" השר דניאל הרשקוביץ הסכים כי יש צורך בהתנגדות למשט. לדבריו, "ישראל לא מחפשת תקריות, אך לא נאפשר מעבר חופשי של אוניות לחוף עזה, בלי שרואים מה קורה שם".

קול שונה מעט השמיע השר לענייני מיעוטים, פרופ' אבישי ברוורמן, שאמר כי "הקונפליקט הישראלי-פלסטיני הופך בעולם כאילו מדובר במאבק על זכויות אנוש. משום כך יש להתקדם מיידית בתהליך השלום, ויש ליישם מדיניות חדשה עם פתרונות הרבה יותר חכמים לגבי המשט".

מוקדם יותר היום אמר שר העבודה הלבנוני, כי עד כה לא הוגשה לשלטונות בלבנון כל בקשה רשמית לאישור המשט. לדבריו, "החוק הלבנוני מחייב אותנו לקבל אישור רשמי לכל ספינה היוצאת מהנמלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully