וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוש באוהל המחאה: באתי להזדהות עם האסירים

20.6.2010 / 11:02

סגן שר החינוך מאיר פרוש הצטרף למאהל המחאה שהוקם מחוץ לכלא מעשיהו במטרה להביע הזדהות עם הורי התלמידות מעמנואל. "כשהשמאל מוחה, הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה"

סגן שר החינוך מאיר פרוש, הגיע הבוקר (ראשון) למאהל המחאה שהוקם מחוץ לכלא מעשיהו, במחאה על כליאת ההורים שסירבו לשלוח את בנותיהם למגמה המעורבת בבית הספר בעמנואל. סגן השר פרוש אמר לוואלה! חדשות כי הוא הגיע לשערי הכלא למען "הזדהות" עם העצורים. "הגעתי לכאן כדי להזדהות עם האסירים, וזאת מטרתי", אמר פרוש.

לדבריו, מבקרי הגעתו לכלא מעשיהו מפעילים מוסר כפול וכי זכותו להביע את מחאתו. "כל מי שמבקר את העברת לשכתי, שכח שכאשר אייבי נתן הלך לכלא, מאחר שעסק במגע עם סוכנים זרים – אש"ף – באו פעילי שמאל וחברי כנסת במטרה להפגין. אז, לא היתה כל שאלה בנושא".

פרוש הוסיף כי "כשהשמאל מוחה, הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה - אבל כשמישהו מציבור אחר מבקש למחות – קמים, מתלוננים ומבקרים". לטענתו, פסק הדין של בג"ץ ניתן ללא דיון מספק. "אני לא מכיר מציאות שבה אחרי שמתקיים פסק דין שלא נערך עליו מספיק דיון, אסור לחלוק עליו, להביע כאב ולומר שהדבר לא היה נחוץ".

"להשעות את פרוש לאלתר"

בעקבות החלטתו להעביר את לשכתו אל מחוץ לכלא, קרא אתמול ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר החינוך גדעון סער "להשעות את פרוש מתפקידו לאלתר, למשך התקופה בה הוא מארגן את המחאות נגד בג"ץ". גם ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) מתח ביקורת על כוונתו של פרוש להעביר את לשכתו אל מול הכלא ואמר כי "אם פרוש וחבריו כל כך בזים למדינה הציונית ולחוקיה, הם מוזמנים לצאת מהממשלה ולהפסיק את הסבל הנגרם להם בקבלת תקציבים ותמיכות, מהמדינה בה הם אינם מכירים".

בתוך כך, ארגון זכויות האדם "שורת הדין" עתר לבג"ץ, בדרישה לשחרר לאלתר את הורי התלמידות מעמנואל אשר נשלחו למאסר, בטענה שהחלטת בג"ץ המורה על מאסרם ניתנה בחוסר סמכות. בעתירה נטען כי בג"ץ אינו מוסמך לקבוע החלטות ולהוציא צווים כנגד אנשים פרטיים.

  • עוד באותו נושא:
  • מאיר פרוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully