וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיטה מחוץ למסגרת: מי מכשיל כדורגלן מצרי?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.6.2010 / 10:27

עורך דין במצרים דורש לשלול אזרחותו של הכדורגלן עימאד מותעב, המשחק בקבוצת כדורגל בלגית, לצד הישראלי רמי גרשון. זאת במטרה למנוע "נורמליזציה ספורטיבית" עם ישראל

עורך דין מצרי הגיש היום (ראשון) עתירה לבית המשפט המנהלי במצרים בדרישה לשלול את אזרחותו של שחקן הכדורגל עימאד מותעב, משום שהוא משחק בקבוצת הכדורגל הבלגית סטנדרד ליאז' ביחד עם שחקן הכדורגל הישראלי, רמי גרשון. עורך הדין נביה ווחש אמר כי התאחדות הספורט המצרית הוציאה בעבר מספר החלטות האוסרות על "נורמליזציה ספורטיבית" עם שחקנים ישראלים, ובראשן איסור על משחק עם ישראלים.

לדברי עו"ד ווחש, מותעב הפר את ההחלטות הללו כשהצטרף למועדון הבלגי ובכך פגע ברגשות הציבור המצרי שרואים בו כוכב. עו"ד ווחש פנה גם למשרד הפנים המצרי בדרישה לשלול למותעב את אזרחותו בטענה "שהפר את החוק למען השגת אינטרסים אישיים על חשבון תדמית המדינה ועל חשבון הציבור שנתן בו אמון". עו"ד ווחש הגדיל ואמר כי מותעב "ביצע פשע".

מותעב, אחד משחקני הכדורגל הגדולים של מצרים, כיכב עד לא מזמן בקבוצה המצרית "אל-אהלי". מקורות המקורבים לשחקן מסרו אתמול לעיתון מצרי כי לפני שחתם על חוזה עם הקבוצה הבלגית, הוא ידע היטב כי משחק שם גם שחקן ישראלי.

איגודים מקצועיים רבים במצרים, ביניהם התאחדות הספורט, איגוד השחקנים, איגוד הרופאים ואגודת העיתונאים, אוסרים על חבריהם כל סוג של נורמליזציה עם ישראל, במחאה על המדיניות הישראלית כלפי הפלסטינים. לפני מספר ימים אף דווח כי יו"ר אגודת השחקנים במצרים, ד"ר אשרף זכי, החליט לזמן את שחקן הקולנוע המצרי חאלד א-נבווי לבירור, על רקע השתתפותו בסרט האמריקאי "משחק הוגן" לצד השחקנית הישראלית לירז צ'רכי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully