וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר: "ההצטיידות ל'כיפת ברזל' לא מספקת"

רמי שני

20.6.2010 / 9:35

חברי הוועדה הבוחנת את הצבת המערכת ליירוט רקטות, הציגו לראשי הרשויות ביישובי עוטף עזה את דו"ח הביניים להגנה אקטיבית למניעת פגיעה בעורף. יו"ר הוועדה ח"כ דיכטר: "היקף ההצטיידות אינו מתקבל על הדעת"

"היקף ההצטיידות במערכת 'כיפת ברזל' על ידי מערכת הביטחון אינו מתקבל על הדעת", כך אמר הבוקר (ראשון) ח"כ אבי דיכטר (קדימה). דיכטר משמש כיו"ר ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון לתפיסת הביטחון ובניין הכוח. הוועדה הציגה את דו"ח הביניים מבדיקת נושא ההגנה האקטיבית למניעת פגיעה בעורף בפני ראשי הרשויות ביישובי עוטף עזה ונציגיה הבהירו לראשי הרשויות כי הדרך בה מתכננת מערכת הביטחון להציב מערכות אינה מקובלת על דעת הוועדה.

"נוכח המשך טפטוף הרקטות, נראה לנו שלא סביר לחשוב במונחי השלמת סוללות והחזקתן בבסיסים עורפיים", אמר דיכטר. "נכון יותר לעשות זאת במתכונת של פריסה בשטח". הוועדה קוראת למערכת הביטחון לשקול מחדש ובאופן מיידי את היקף ההצטיידות הרב-שנתי במערכת. לדבריהם, יש לכך סיוע תקציבי בהיקף של 205 מיליון דולר מהממשל האמריקאי. "אנחנו נמצאים במלחמת התשה של ממש", אמר דיכטר.

ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה אמר לחברי הוועדה כי "המשך טפטוף הרקטות והמציאות באזור בשבועות אחרונים אינה מצדיקה את האופוריה של הממשלה בנוגע לביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully