וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 בדואים נעצרו בחשד לפגיעה בתשתיות בדרום

רמי שני

20.6.2010 / 8:25

300 שוטרים ממרחב הנגב, פשטו הלילה על בתיהם של 15 מתושבי הפזורה הבדואית בדרום. העצורים חשודים בין היתר בפגיעה בהשחתת אלפי עצים ביערות קק"ל, על רקע תביעת בעלות על הקרקע

שוטרי ימ"ר ומרחב הנגב בסיוע כוחות יס"מ ומג"ב עצרו במהלך הלילה (ראשון) 15 מתושבי הפזורה הבדואית הסמוכה ללקיה החשודים בביצוע שורה של עבירות. העבירות המיוחסות לעצורים: ניסיון רצח, הצתות, סיכון חיי אדם, סחיטת דמי חסות, תקיפת עובדי ציבור והשחתת פני מקרקעין.

לפי החשד העצורים ניהלו במהלך החודשים האחרונים מסע התנכלות נגד עובדי קק"ל והסיירת הירוקה בעקבות תביעת בעלות על הקרקע. העצורים חשודים כי הציתו כלי רכב וכלי עבודה של אנשי קק"ל, תקפו את העובדים והשחיתו אלפי עצי יער. עוד הם חשודים בפגיעה בתשתיות מים, חשמל וביוב. שוטרי היחידה המרכזית נגב בפיקודו של רב פקד ליאור זוהר, ערכו חקירה סמויה, במהלכה נאספו ראיות נגד החשודים.

300 שוטרים בפיקודו של של מפקד מרחב הנגב, תת ניצב אבשלום פלד, פשטו הלילה על בתי החשודים ועצרו אותם. פלד אמר לפני המבצע כי "אנו נמצאים פה עם כוחות איכותיים, שמטרתם לבצע מעצרים בגין עבירות קשות שבוצעו כלפי מוסדות מדינה ועובדי ציבור. במהלך החקירה שנוהלה בימ"ר נגב התגבשו ראיות נגד מבצעי העבירות ואנו ניכנס הבוקר לשלב המעצרים והחקירה הגלויה, במטרה להביא ולמצות הדין עם העבריינים".

מפקד מחוז הדרום ניצב יוחנן דנינו הודה לפני הפעולה לשוטרי המחוז על פעילותם לאורך כל השנה, שמאפשרת לדבריו לתושבי הדרום איכות חיים טובה לה הם ראויים. העצורים יובאו במהלך היום להארכת מעצרם בבית משפט השלום בבאר שבע. חקירתם תימשך בזרוע התשאול של ימ"ר נגב.

בקק"ל אומרים כי הנזק שנגרם לציוד כתוצאה מפעולות הבדואים עומד על למעלה משני מיליון שקלים. עוד מציינים בארגון לטובה את פעולות המשטרה בתגובה לתלונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully