וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן למיטשל: "על ישראל להסיר המצור"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.6.2010 / 0:33

בפגישתו עם השליח האמריקאי למזרח התיכון קרא אבו מאזן לארה"ב ללחוץ על ישראל להסיר את המצור מרצועת עזה ולפתוח את המעברים. ביקש גם הבהרות בנוגע לבנייה ברמת שלמה

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נועד אתמול (שישי) ברמאללה עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל ודן עימו בקידום תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ובדרישה הפלסטינית להסרת המצור על עזה. חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת סיפר בתום הפגישה כי אבו מאזן ביקש ממיטשל הבהרות בנוגע לדיווחים האחרונים על הכוונה הישראלית לבנות 1,600 יחידות דיור נוספות בשכונת רמת שלמה בירושלים.

בנוסף דרש אבו מאזן ממיטשל שיפעל להסרת המצור על עזה ולהעברת כל הצרכים הבסיסיים של האוכלוסייה הפלסטינית החיה ברצועה. "יש צורך בהסרה מלאה של המצור ולא בהקלה כזו או אחרת", הבהיר יו"ר הרשות בפגישה. בנוסף דרש אבו מאזן מהממשל האמריקאי להשקיע את מירב מאמציה כדי לאפשר העברת סחורות בין הרצועה לגדה המערבית.

אבו מאזן קרא למיטשל ללחוץ על ישראל שתפתח את כל ששת המעברים לרצועה וכינה את המצור "ענישה קולקטיבית". לטענת עריקאת, מיטשל הבטיח שלמרות הדיווחים הישראלים על בניית יחידות דיור במזרח ירושלים, "ההבטחה האמריקאית בפני הפלסטינים לפיה לא תהיה בנייה בהתנחלויות – שרירה וקיימת".

ביום רביעי אישררה הוועדה לתכנון ובנייה בירושלים את פרוטוקול הישיבה בה הוחלט על הקמת 1,600 יחידות דיור חדשות בשכונת רמת שלמה בצפון-מזרח העיר. כך דווח בגלי צה"ל. האישרור מקנה להחלטה על הבנייה תוקף חוקי ולמעשה מאפשר את קידום המיזם השנוי במחלוקת.

(עדכון ראשון: 15:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully