וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת פתע

ריבי מאיר וריני-חביב עמירן

18.6.2010 / 11:54

החתולה לא נותנת לכם לישון וקופצת עליכם בזמן החלום הכי טוב? המומחיות שלנו לטיפול התנהגותי לחתולים עוזרות לכם לסלק את העיגולים השחורים בעיניים

אימצנו חתולה בת שנתיים, שלמרות שיש לה משחקים, אוכל וארגז החול שלה נקי, היא כל הזמן מעירה אותנו בלילות בשעות לא שגרתיות וכמה פעמים בלילה, מה עושים?

שלום רב ותודות על שאלתך אשר בהחלט מטרידה עוד אנשים לא מעטים. חשוב לזכור שחתולים הם חיות אשר באופן טבעי ערניות יותר בשעות החשיכה והלילה. כלומר, משעות הערב ועד שעות הבוקר המוקדמות. בשעות אלו כל חושיהם עובדים טוב יותר ואז למעשה הם זקוקים למרב הגירויים והפעילויות. חשוב , גם כן, לא לשכוח שהחתולים שלנו, בנוסף להיותם התינוקות שלנו וכך הם יהיו תמיד, הם גם בעלי גנטיקה דומה מאד לזו של הנמר. החתולים כמובן תמיד חייבים לחיות איתנו ובמחיצתנו (בניגוד לנמר...) ואנחנו , מצד שני, בהיותנו מאד מעוניינים בחברתם המקסימה בחיינו, חייבים להתחשב בכך שהשעות הטובות ביותר של החתולים הן למעשה בשעות החשיכה.

אז מה עושים כדי שנישן היטב? קודם כל, מודעים לנושא! שנית, אף פעם לא כועסים ולא מענישים וכמובן לא פועלים באלימות כלשהי , כלפי חתול אשר מעוניין לשחק בלילה. צריך להבין שהכל בדירה מאד סטטי ומשעמם מבחינת החתול ולכן הם רוצים בתשומת ליבנו , גם אם היא שלילית. מעבר לכך, צריך גם להבין שרוב החתולים החיים לבדם בדירה ישנים במשך היום ואז השעות היחידות בהן יש להם צורך לפעול הן שעות הערב והלילה.

מה עושים תכל'ס? מפנים עבורם זמן בכיף וברצון טוב בערב או לפני השינה. דואגים לכל צרכיהם וגם משחקים, מלטפים , מפעילים. דואגים לאוכל, לניקיון החול וכמובן נותנים גם תשומת לב רגשית וגולת הכותרת - משאירים לשעות הלילה שפע של אפשרויות לפעילויות עצמאיות. כמו לדוגמא משחק קופסא (ניתן לרכוש או לאלתר) יציב עם חורים, אשר מהם החתול יכול לשלוף בזמנו החופשי את המשחקונים האהובים עליו ו/או חטיפים טעימים. יש עוד הרבה מאד אפשרויות לפעילויות עצמאיות כמו מנהרה ארוכה עם חורים ובתוכה משחקונים מתוחכמים ועוד ועוד ושאפשר למצוא בחנויות. בהצלחה

יש לי חתולת אנגורה בת שנה שאני תמיד רוצה ללטף אותה ולתת לה אהבה אבל היא לא נותנת לי לגעת בה בה. היא תמיד בורחת ומתקרבת רק כשהיא רוצה שאלטף אותה. אז רצית לדעת מדוע זה קורה ואיך אפשר לשנות את זה?

שלום רב וברוכים הבאים לעולם אוהבי החתולים. כל חתול הוא עולם בפני עצמו, בדיוק כמו בני האדם ולמעשה כמו רבים מהיצורים החיים. כל אחד הוא אינדיבידואל וכל אחד שונה, יחיד ומיוחד בפני עצמו. חשוב מאד , שכל אחד ואחת מאיתנו , אוהבי החיות , ילמד ויכיר את החתול שלו.

לעיתים קרובות החתול שלנו לא יאהב מגע כפוי, למען האמת, כך למעשה רוב החתולים. זו כמובן הכללה, אך החתולים מאד אוהבים שליטה בהיותם חלק ממשפחת ה"חתולים הגדולים" ולכן הם יעדיפו להחליט בעצמם מתי להיות בקרבתנו ומה בדיוק קירבה זו כוללת.

יש גם חתולים "סמרטוטיים", אולם אלו יוצאי דופן . בקיצור, חשוב לא לכפות על החתול דבר. ותמיד לתת לו אפשרות בחירה . היופי בקשר עם חתולים הוא העובדה שהם בוחרים בנו ובמידת הקשר איתנו וחשוב לכבד את זה. יחד עם זאת, חשוב לשים לב תמיד ולראות האם יש שינויים בהתנהגות הבסיסית. ייתכן וזה קורה
בגלל כאב מסוים או בעיה פיזיולוגית כלשהי וצריך להבדיל בין התנהגות רגילה ובין התנהגות הנובעת מכאב או פחד ולהגיב בהתאם. בכל מקרה סבלנות, הבנה ואהבה הם כל הסיפור גם כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully