וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מצרים סירבה לעצור את המשט האירני

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.6.2010 / 10:44

העיתון הכוויתי "א-דאר" מדווח כי ישראל ביקשה ממצרים למנוע מספינות הסיוע שיצאו מאירן לעזה לעבור דרך תעלת סואץ. המצרים דחו את הבקשה ואמרו כי "הדבר מנוגד לחוק. נענה לכל בקשה אירנית חדשה"

השלטונות המצרים דחו בקשה של ממשלת נתניהו למנוע מאירן להעביר ספינת סיוע לרצועת עזה דרך תעלת סואץ בימים הקרובים – כך דיווחו היום (שישי) מקורות מצרים לעיתון הכוויתי "א-דאר". המקורות הסבירו, כי במסגרת התיאום הביטחוני בין לשכת ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן לבין לשכותיהם של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק, ביקשה ישראל ממצרים למנוע בכל מצב מספינות הסיוע האירניות לעבור בתעלה ולא לאפשר לה להתקרב לרצועה בטענה שאירן מסייעת לחמאס לפעול נגד מצרים.

המקורות הוסיפו כי מצרים דחתה את הדרישות הישראליות, והסבירה לישראל כי אין ביכולתה למנוע מעבר של שום ספינה בתעלת סואץ בהתאם לחוק הבינלאומי, אלא אם מדובר בספינות השייכות למדינות הנמצאות במצב מלחמה עם מצרים. המצרים הסבירו עוד, כי הם "אינם יכולים לעמוד אל מול רצון מדינות ערב, העולם המוסלמי והארגונים הבינלאומיים להגיש סיוע לתושבי עזה ולהצילו מהמצור".

העיתון דיווח מפי מקורות בלשכה לשמירת אינטרסים האירני בקהיר, כי מצרים העניקה את כל האישורים הנדרשים למאות אירנים שמתלווים למשט הסיוע האירני לרצועה וכן לצוותי הסהר האדום. "מצרים הבטיחה להיענות לכל בקשה אירנית חדשה", הוסיפו עוד.

ביום ראשון הודיע בכיר בסהר האדום האירני, ששתי ספינות סיוע של הארגון מוכנות וממתינות להנחייתו של משרד החוץ של אירן לצאת לעזה."אנו מוכנים, אך מחכים להוראה ממשרד החוץ בהתחשב בתנאים הפוליטיים, הצבאיים והביטחוניים באזור", אמר מוחטבה מאהד לסוכנות הידיעות מאהר. למחרת הכחיש חוסין סלמי, סגן מפקד משמרות המהפכה האירניים, את הפרסומים לפיהם משמרות המהפכה ילוו את ספינות הסיוע הומניטארי לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully