וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22 נשים ו-4 גברים לא התייצבו למעצר

פנחס וולף, אריאל נוי וגיל סימה

17.6.2010 / 20:20

מרבית ההורים לתלמידות מעמנואל הגיעו הערב מבית המעצר במגרש הרוסים בירושלים לבית הכלא מעשיהו ברמלה. הפרקליטות ומנהיגי החרדים מנהלים מגעים להתיר ל-22 האמהות להישאר בביתן ולא להישלח למאסר. ח"כ גפני: "בנות קטנות נפרדות מאביהם שלא עשו דבר. זהו מחזה נורא"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: לירז לבנה)

ההמולה סמוך לבית המעצר במגרש הרוסים בירושלים, לשם הגיעו התלמידות מעמנואל, שסירבו להיענות לצו בג"ץ, הסתירה את העובדה כי ישנם הורים שסירבו לקבל את צו בג"ץ. 35 מהורי התלמידות בעמנואל אמנם הגיעו לבית המעצר במגרש הרוסים ומשם הובלו באוטובוס לבית הסוהר "מעשיהו" ברמלה, אך 22 אמהות וארבעה אבות, לא התייצבו בבית המעצר. תשעה גברים ונשים קיבלו היתר מבית המשפט שלא להגיע למעצר.

בשעות האחרונות מתנהלים מגעים בין הפרקליטות לנציגי החרדים להתיר לכל האמהות להישאר בביתן. ההחלטה עדיין לא התקבלה ולכן סירובן של הנשים להגיע לבית המעצר בירושלים נחשבת כהפרה של צו בג"ץ.

בסמוך לבית המעצר היה גם ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שפנה אל המוני המשתתפים בעצרת הענק שארגנו החרדים, ואמר כי "מדובר במחזה נורא שמתאים למשטרים אפלים בהיסטוריה ולא למדינה מודרנית בתקופתנו. "אני לא מאמין שאני נמצא במצב ההזוי הזה. בנות קטנות נפרדות מאביהם שלא עשו דבר. זהו מחזה נורא". עשרות בנות קטנות נפרדו הערב בבכי מהוריהן שהופרדו מהן והוכנסו למתחם מגרש הרוסים. מנהלת בית הספר בעמנואל תידרכה את הבנות: "אבא יהיה בסדר", היא ניסתה להרגיע, "הוא עם הרבנים והחברים באוטובוס". מספר בנות שאלו אם לוקחים גם אותן למאסר.

התלמידות מעמנואל נפרדות מהוריהן במגרש הרוסים בירושלים כשעלו לאוטובוסים בדרכם לבית הכלא- יוני 2010. עומר מירון
"אני בטוח שבסופו של דבר המקרה שלנו מסמל את הדרך לגאולה"/עומר מירון

ההורים במעצר

ההורים הגיעו באוטובוס ואיחרו בשעה תמימה, זאת בשל העיכובים בדרכם בעקבות הפגנות הענק של תומכים חרדים. בשב"ס נערכים לקלוט את ההורים: הגברים ייקלטו באגף מיוחד בכלא מעשיהו בו ישנו בית כנסת ואוכל כשר לפי חצרותיהם. הנשים ייקלטו בבית הכלא נווה תרצה, באגף מבודד שהוכן במיוחד לקליטתן ובו חיתולים ומזון לתינוקות שיגיעו עם אימותיהם.

רבבות החרדים שהפגינו נגד כליאתם של הורי התלמידות עושים כעת את דרכם חזרה לביתם ממקום ההפגנה במגרש הרוסים בירושלים. ממד"א נמסר כי עשרה מהם טופלו במצב קל וסבלו מהתייבשות. עוד נמסר כי כונני איחוד הצלה טיפלו בכ-80 איש, מתוכם 20 התעלפו. 43 האבות שהועברו למעצר הגיעו לתחנת המשטרה כשהם נשואים על כתפי המפגנים. האמהות הגיעו למעצר באוטובוסים ובכלי רכב, והוכנסו על ידי המשטרה לבית המעצר מהכניסה האחורית.

המשטרה מעריכה כי כ-100 אלף מפגינים התאספו אחר הצהריים וליוו את ההורים למגרש הרוסים, אולם לטענת המארגנים בעצרת השתתפו כ-150 אלף בני אדם.

מוקדם יותר התכנסו עשרות אלפי חרדים בירושלים ובבני ברק להפגנות מחאה נגד פסק הדין של בג"ץ בנושא ההפרדה בבית הספר לבנות בעמנואל. בבני ברק החלה בשעה 13:00 עצרת ברחוב "חזון איש" ואחרי שנשאו תפילה יצאו אלפי המשתתפים בהסעות מאורגנות לכיוון הבירה.

הורי התלמידות מעמנואל מגיעים באוטובוסים לכלא איילון למאסר- יוני 2010. אורי לנץ
מאות חרדים ליוו את האוטובוס שמוביל את ההורים. האוטובוס נכנס לכלא מעשיהו/אורי לנץ

המפגינים בבני ברק נשאו שלטים עליהם כתוב "בעד חינוך יהודי לכולם – נגד התערבות הבג"ץ". על שלט אחר נכתב - "בדרך התורה נלך באש ובמים ונקדם שם שמיים". אחד מההורים הצפויים להיכנס למאסר אמר לוואלה! חדשות שהוא הולך לכלא בתחושה שזהו רצון השם. "אני בטוח שבסופו של דבר המקרה שלנו מסמל את הדרך לגאולה", אמר.

בג"ץ קבע כי לאור עמדת ההורים מעמנואל, המתנגדים לעיכוב ביישום צווי המאסר, על ההורים להתייצב בשעה 17:00 במגרש הרוסים שבירושלים כדי להתחיל בריצוי מאסרם. ההורים התעכבו במשך כשעה והגיעו לבית המעצר בסביבות השעה שש. "התכוונו לשקול באהדה את בקשת העותרים לדחיית מאסרם של ההורים-המפרים על מנת לאפשר מיצוי הניסיונות למימוש פסק-הדין בדרכי שלום, אולם עמדת בא-כוחם היא כי: 'ההורים ערוכים לקיום המאסרים'", כתבו השופטים בהחלטתם. "בנסיבות אלו לא ראינו מקום לשנות מהחלטתנו לפיה ההורים-המפרים יתייצבו לשאת במאסר עד להיום בשעה 17:00".

השבוע פסק בג"ץ בשתי עתירות הנוגעות לציבור החרדי. בפסיקה הראשונה הוחלט על ביטול הבטחת ההכנסה לאברכים הלומדים בכוללים והשנייה בנוגע לבית הספר לבנות בעמנואל. בנוגע לזה, אמר ירח טוקר, הדובר של ח"כ משה גפני, כי "שפוגעים לך בכיס – אתה שותק. כשפוגעים לך בלב – אתה גם שותק. כשפוגעים בך יום אחרי יום גם בלב וגם בכיס, אי אפשר לשתוק יותר. אנחנו בקהילה החרדית יודעים שהבג"ץ נגדנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully