וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטר מאיימת בניתוק יחסיה עם הרשות הפלסטינית

30.12.1999 / 18:25

זועמת על כך שמשטרת הרשות פשטה על נציגותה בעזה בכדי ללכוד שם בנקאי החשוד בעבירות מרמה

קטר שוקלת לנקוט צעדים חריפים נגד הרשות הפלסטינית בעקבות פרשייה זעירה לכאורה, שהלכה והתפתחה בשבוע האחרון עד לאיום של נסיכות הנפט בניתוק היחסים עם הרשות.
המשבר פרץ בשבוע שעבר, לאחר שהרשות הפלסטינית הגישה כתב אישום נגד נשיא בנק פלסטין הבינ"ל לשעבר, עיסאם אבו עיסא, שהינו בעל אזרחות קטרית. ערפאת הורה להדיחו מתפקידו, לאחר שהוא הואשם בגין מעילה בכספי הבנק בסכום המגיע לכ-20 מליון דולר. עיסאם אבו עיסא מצא מקלט בנציגות קטר בעזה, זאת לאחר שחש בניסיונות מצד כוחות הביטחון הפלסטינים לעקוב אחריו ולפעול נגדו.
בתגובה לצעדו אבו עיסא, שיגרה הרשות הפלסטינית כוחות ביטחון שכיתרו את נציגות קטר על מנת לעצרו, זאת מבלי תיאום מראש עם שלטונות קטר.

שלשום נעצר בעזה אחיו הבכור של עיסאם אבו עיסא, לאחר שהגיע כדי למצוא פתרון למשבר. גורמים המעורים בפרטי הפרשייה טענו הבוקר, כי הצעד שנקטו כוחות הביטחון הפלסטינים הינו צעד מחאה נגד קטר, על כך שהסכימה לאחרונה לקבל לשטחה את מנהיגי החמאס שגורשו מירדן.
ואולם, מקורות המצויים בסוד העניין אומרים כי הסיבה להדחת נשיא הבנק והטחת ההאשמות נגדו נעוצה בסכסוך שנתגלע לאחרונה בינו לבין יועצו הכלכלי האישי ומקורבו של ערפאת, ח'אלד סלאם.

בתוך כך אמורה קטר לפרסם בקרוב מאוד, ייתכן שעוד היום, הודעה על "הפסקת כל הפעולות המשותפות בינה לבין הרשות הפלסטינית". שלשום החזירה קטר את שגרירה בעזה, לאחר שסגן שר החוץ הקטרי הגיע לעיר ונכשל במשימתו ליישב את המשבר "בדרכי שלום". סגן השר נועד עם בכירים ברשות הפלסטינית, ובראשם ערפאת. אתמול הגיבה קטר בחריפות רבה והוקיעה, זו הפעם הראשונה בתולדות היחסים עם ערפאת ואת דרך פעולתה של הרשות הפלסטינית על "הצעדים הפרובוקטיביים שנקטה בפרשייה". קטר הזהירה את הרש"פ לבל יאונה לשני האזרחים האחים הקטרים כל רע.
מקורות בעזה מציינים כי הרשות הפלסטינית מנסה למצוא פתרון למשבר ביחסים עם קטר. אתמול דווח כי אבו מאזן ניסה לשכנע את ערפאת לטוס עימו לקטר כדי ליישב את המשבר עימה, אך ערפאת דחה את הצעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully