וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק לא הגיע להעיד על זכאות נכי צה"ל לסיוע

17.6.2010 / 12:13

לוואלה! חדשות נודע כי שר הביטחון החליט שלא להעיד מול הוועדה הבוחנת זכאות נכי מערכת הביטחון לסיוע. לפי הנכים, הימנעותו נובעת מדעתו כי אין להפלות בין סוגי נכויות. לשכת ברק: הוא בחר שלא להתערב בהחלטות הוועדה, שכן הוא היה אחד מהאחראים להקמתה

שר הביטחון אהוד ברק קיבל זימון להעיד בפני ועדת גורן, הבודקת את בדיקת הזכאות של נכי צה"ל ומערכת הביטחון לסיוע מאגפי השיקום אך החליט שלא להופיע בפניה - כך נודע הבוקר (חמישי) לוואלה! חדשות. הוועדה, שסיימה את עבודתה לפני מספר שבועות, ביקשה בכמה הזדמנויות משר הביטחון להופיע בפניה ולהציג את דעתו בענייני הזכאות של נכי מערכת הביטחון, אולם לאחר שדחה בכל פעם את הגעתו הוחלט שלא לשמוע את עדותו והופעתו בוטלה.

נכי צה"ל, שמסקנות הוועדה ישפיעו עליהם באופן אישי, טוענים כי ברק נמנע מלהופיע בפני חברי הועדה על מנת שלא ישמיע את דעתו כי אין להפלות בין הנכים השונים.

הוועדה, בראשות השופט בדימוס אורי גורן, אמורה להמליץ על זכאותם של נכי מערכת הביטחון לסיוע מאגפי השיקום של משרד הביטחון, כאשר אחת מהדרישות היא לקיים הפרדה בין נכים שנפצעו במהלך פעילות או אימונים, לבין כאלה שנפצעו או חלו במהלך עבודתם, ללא קשר לפעילות מבצעית. בין היתר הופיעו בפני הוועדה כל ראשי זרועות הביטחון, בהם הרמטכ"ל, ראש המוסד, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה ורבים נוספים. מי שמינו את הוועדה הם ראש הממשלה, שר הביטחון ושר האוצר, אולם למרות שחברי הוועדה ציפו לשמוע באופן פומבי את דעתו של ברק בנושא, הם הופתעו לגלות שהחליט שלא להופיע בפניהם, על אף ההזמנות שקיבל.

"משרד הביטחון הציג את עמדתו ע"י גורמים מקצועיים"

נכי צה"ל מתנגדים להפרדה בין סוגי הנכים ויו"ר ארגון נכי צה"ל חיים בר בירך על החלטת ברק שלא להופיע: "גם שר הביטחון הפנים כי הוועדה נולדה בחטא, והדיון בדבר הבחנה בין נכי צה"ל השונים אינה מוסרית ואין לה מקום במדינה מתוקנת".

בלשכת ברק הכחישו את טענות נכי צה"ל ואמרו בתגובה לדברים כי החלטתו של ברק שלא להופיע בפני הוועדה נעשתה על מנת שלא להתערב בהחלטותיה, שכן הוא היה אחד מהאחראים להקמתה. "שר הביטחון היה בין האישים שמינו את ועדת גורן ולכן, כדי לא להתערב בעבודתה המקצועית של הוועדה, לא הופיע בפניה. חשוב לציין כי משרד הביטחון הציג את עמדתו בפני הוועדה על ידי גורמים מקצועיים מהמשרד".

על טענת לשכת ברק מוחים גורמים העוקבים אחר פעילות עבודת הוועדה. "השביעייה מינתה את ועדת טירקל, אבל עולה על הדעת שבגלל שהם מינו הם לא יופיעו בפניה?", שאלו, "זו ועדה פומבית ולכן היה חשוב לנו לשמוע את עמדתו של ברק בעצמו". דובר ועדת גורן מסר בתגובה לדברים כי "ראש הממשלה ושרי הביטחון והאוצר לא הופיעו בפני הוועדה, על מנת שלא ייווצר חשש להתערבותם של מי שהקימו את הוועדה בעבודתה המקצועית והאובייקטיבית. השלושה יקבלו את המלצות ומסקנות הוועדה בקרוב ובסמכותם להחליט על הצעדים האופרטיביים למימושם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully