וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: על ההורים להתייצב למאסר ב-17:00

17.6.2010 / 14:14

בג"ץ קבע כי הורי התלמידות מבית הספר החרדי בית יעקב בעמנואל, יתצייבו בשעה 17:00 במגרש הרוסים בירושלים לצורך מאסרם. השופטים: "לאפשר מיצוי הניסיונות למימוש פסק הדין בדרכי שלום"

בג"ץ קבע בצהריים (חמישי) כי לאור עמדת ההורים מעמנואל המתנגדים לעיכוב ביישום צווי המאסר, על ההורים להתייצב בשעה 17:00 במגרש הרוסים שבירושלים כדי להתחיל בריצוי מאסרם. "התכוונו לשקול באהדה את בקשת העותרים לדחיית מאסרם של ההורים-המפרים על, מנת לאפשר מיצוי הניסיונות למימוש פסק-הדין בדרכי שלום, אולם עמדת בא-כוחם היא כי : 'ההורים ערוכים לקיום המאסרים'", כתבו השופטים בהחלטתם. "בנסיבות אלו לא ראינו מקום לשנות מהחלטתנו לפיה ההורים-המפרים יתייצבו לשאת במאסר עד להיום בשעה 17:00".

קודם לכן הגישו ההורים את תגובתם לעתירת עמותת "נוער כהלכה". ההורים דחו את דברי העמותה לפיהם מתקיימים מגעים להשגת פשרה בין הצדדים. "ההורים דבקים בעמדתם הדתית. הם חשים שבית המשפט הנכבד לא התמודד עניינית עם הטענות כבדות המשקל בדבר זכויות אדם וחופש הבחירה, לטעמם. ההורים בוחרים לממש את בחירתם החופשית ובהכרה מלאה, ועל כן הם יפסעו בשעות אחה"צ בראש זקוף ומורם אל עבר שערי בית הכלא, למען כבוד התורה וחינוך ילדותיהם, ובכך ימשיכו לצעוד בדרך אבותיהם ולהחזיק בלב נפעם את לפיד המשכיות הדורות", נכתב בתגובה. ההורים גם טוענים כי הבקשה של העותרים נועדה "לזרות חול בעיני בית המשפט הנכבד ולספר סיפורים שקריים. ייאמר לעותרים כי ביהמ"ש הנכבד אינו יכול לשמש ככלי בידם על מנת ליצור מניפולציות".

בבוקר הגישו העותרים ב"בג"ץ עמנואל", עמותת "נוער כהלכה" ויואב ללום, בקשה לעכב את צווי המאסר שהוצאו להורים של הנערות שלמדו במגמה החסידית. לדברי פרקליטו של ללום, עורך הדין אביעד הכהן, הבקשה הוגשה כדי לאפשר לצדדים למצות סיכוי לגיבוש הסכמה.

בעקבות כך הורה בג"ץ לעכב עד לשעה 13:00 את מאסרם של ההורים. זאת על מנת לאפשר להורים להגיב לבקשת עותרי "בג"ץ עמנואל" לדחות את ההוצאה לפועל של צווי המאסר כדי לאפשר לצדדים להידבר. יצוין כי בא כוח ההורים, עורך הדין מרדי גרין, הודיע לבית המשפט כי אין ממש בהודעת העותרים בדבר מגעים המתקיימים בין הצדדים.

עתרו בבקשה לעכב את ביצוע צווי המאסר

העותרים מבקשים מבית המשפט לעכב את ביצוע צווי המאסר עד ליום ראשון לכל הפחות. "למען השלום, האחווה והרעות, שהנם עמודי היסוד שעליהם נשענים הן המשפט במדינת ישראל והן מסכת ערכיה של מדינה יהודית ודמוקרטית, מתבקש בית המשפט לעכב את ביצוע החלטתו", נכתב בעתירה, "למען מיצוי הליכי הפשרה וההסדר האינטנסיביים, שהתגברו ביתר שאת בשעות האחרונות ממש".

עו"ד הכהן מבהיר שאין בבקשה ניסיון להתערב בשיקולי בית המשפט, אולם העמותה חשה כי חובה עליה להציע את עמדתה. בבקשה נטען כי מאז ההחלטה שלשום, להוציא את צווי המאסר, ישנם ניסיונות ליישב את המחלוקת בדרכי שלום. לדבריהם, המנהיג הרוחני של העמותה, הרב יעקב יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, ביקש מהם לחתור לפתרון מוסכם מהיום שהוגשה העתירה.

"העותרים סבורים שלעת הזו, ראוי כי יישקל בשנית את עונש המאסר שהוטל על הורי התלמידות המפרים, ביד חזקה, את פסק דינו והחלטותיו של בית המשפט הנכבד", נכתב בבקשה. הם הוסיפו שהם מסכימים גם לבקשת פרקליטות המדינה שלא לשלוח למאסר הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים. "בדרך זו גם לא ייפקד עוון אבות ואמהות על ילדיהם, ופירות בוסר שהאכילונו בהם ההורים – והמה קשים מכל – לא יבואו להקהיית שיני ילדיהם", נכתב בבקשה.

500 דולר לכל הורה

בנוסף הורה בג"ץ לבטל את צווי המאסר שהוצאו לאימהות לילדות הלומדות בבית הספר בעמנואל ואשר שילדיהן האחרים בעלי צריכים מיוחדים. בנוסף בוטלה פקודת מעצר לגבי אחת האימהות שהודיעה לבית המשפט כי בכוונתה לפעול על פי פסק הדין ולהחזיר את בתה ללימודים במגמה המעורבת בבית הספר. השופטים ביקרו את נציג ההורים על כך שהתנגד לבקשה לבטל את צווי המאסר נגד האימהות.

קודם לכן דווח כי האדמו"ר מסלונים, הרב שמואל ברזובסקי חילק מעטפה ובה 500 דולרים לכל אחד מ-86 ההורים של התלמידות מבית הספר בעמנואל הצפויים להיאסר בצהרים, כ"אות חיזוק והערכה" לפועלם ו"מאבקם העיקש במוסדות המדינה". עוד נודע כי האדמו"ר הורה כי על הגברים להתייצב למאסר בעוד הנשים יישארו בבתיהם וישמרו על הילדים.

"זוהי תרומה שקיבל האדמו"ר מחו"ל, הוא בסך הכול רצה לתת להם סוכריה שתמתיק להם את הגלולה המרה שהם עוברים", אומר אחד מעסקני העדה החרדית המעורה בפרטי הפגישה. בשעה זו יוצאות הנחיות אחרונות להורים ולחסידויות השונות לקראת ההפגנות האמורות להתקיים במהלך השעות הקרובות בי-ם ובני ברק.

כמו כן, בית המשפט העליון הקדים את שעת ההתייצבות של ההורים במגרש הרוסים לשעה 12:00 בצהרים. יחד עם זאת, ההורים יצאו לפני שעה קלה מעמנואל אל עבר ההפגנה המתוכננת בבבני ברק ורק משם ימשיכו אל עבר ירושלים. מארגני ההפגנות אמרו כי למרות הקדמת שעת המעצר מ-17:00 הם לא מתכוונים לשנות את הערכותם. בתוך כך, מארגני ההפגנות שכרו 300 סדרנים כדי שיבטיחו שמשתתפי העצרות לא יפעילו אלימות ולא יתנהגו בצורה פרובוקטיבית. רבני הציבור החרדי יצאו בקריאה למפגינים שלא להשתמש באלימות או בפרובוקציות.

שופטי בית המשפט העליון הודיעו הבוקר כי יהיו מוכנים לשקול אפשרות לפיה רק אחד מהורי התלמידות מבית הספר בעמנואל ישהה במאסר בכל זמן נתון, זאת בשל העובדה שרבים מם מטפלים בילדים קטנים. בתוך כך, משרד הרווחה צפוי להגיש לבית המשפט בקשה דחופה לפיה יש להורות כי במקרים בהם משפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים ומוגבלויות אשר אינם יכולים להסתדר ללא השגחת אחד מהוריהם, ישלח למאסר רק אחד מההורים.

(עדכון ראשון: 11:06)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully