וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס הציוני אישר בחירת שמחון ליו"ר קק"ל

פנחס וולף

17.6.2010 / 12:51

הקונגרס הציוני אישר את בחירת שר החקלאות שלום שמחון ליו"ר קק"ל. מוקדם יותר נבחר שמחון ברוב גדול בבחירות שנערכו בסיעת העבודה למועמדות לתפקיד

הקונגרס הציוני אישר בצהריים (חמישי) את בחירת השר שלום שמחון ליו"ר קק"ל. ככל הנראה אפי שטנצלר, יו"ר קק"ל המכהן, יעתור על כך לבית המשפט.

שטנצלר אמר בתגובה לבחירתו של שמחון כי "תהליך הבחירה המפוקפק של השר שמחון נרקם כשנמנעה ממני עצם האפשרות להציג את מועמדותי לבחירות אלה וכאשר היה ברור לכולם שהשר שמחון הוא המועמד היחיד שבו יש לבחור. דרך הפעולה שננקטה על ידי הנוגעים בדבר היא בזיון מוחלט של צווים שיפוטיים, שאסרו על מפלגת העבודה ועל השר שמחון במיוחד, להציג מועמד לתפקיד עד שזה לא ייבחר כדין בתוך מוסדות המפלגה". שטנצלר הוסיף ואמר כי "אתמול נשלחו התראות מפורשות לידי פרקליטיהם של ברק ושמחון, המשמשים גם כיועצים המשפטיים של המפלגה וחברי וועדת החוקה של המפלגה, במסגרתן נדרשו הפרקליטים לבצע בחירות פנימיות במפלגה, שאם לא כן יהיה בכך הפרת צווים שיפוטיים. אך למרבה הצער החליט השר שמחון להפר במודע את הצווים השיפוטיים תוך שהוא מצפצף על מערכת המשפט, וממשיך לפגוע במעמדה המדרדר גם כך של המפלגה בעיני הציבור. פרקליטיי ואני לומדים את הדברים ואין בכוונתנו לעבור בשתיקה על זילות וביזיון ההחלטות השיפוטיות", אמר שטנצלר.

מקורבי השר שמחון שנבחר היום ליו"ר קק"ל השיבו למתקפה של יו"ר קק"ל הנוכחי אפי שטנצלר וטענו כי, "שטנצלר הוזמן להגיש התמודדות לסיעה המורחבת אך הוא סירב. הוא מדבר גבוהה גבוהה על התמודדות ודמוקרטיה, אך הוא בחר ללכת בדרך של הכפשות ושל בתי המשפט. יש לנו חוות דעת משפטית ואיננו חוששים מכך. בעקבות העובדה שההתמודדות היתה בסיעה המורחבת, צירי העבודה לא הצביעו. הוא לא רצה גם בחירות חשאיות. הוא פשוט בונה על בתי המשפט ועל היחצ"ן שלו".

מוקדם יותר בחרה הסיעה המאוחדת של העבודה, הרפורמים ומרצ את שר החקלאות שלום שמחון כמועמדה לתפקיד יו"ר הקרן הקיימת לישראל, ברוב של 49 קולות מול מנחם לייבוביץ שזכה ב- 19 קולות, בעוד שיו"ר קק"ל המכהן אפי שטנצלר החליט שלא להתמודד על התפקיד. על פי ההסכם הקואליציוני בין כלל המפלגות הציוניות, תפקיד יו"ר קק"ל ניתן לסיעה המורחבת.

נציגי העבודה לא השתתפו בהצבעה, בשל צו מניעה שהוציא בית המשפט המחוזי בפתח תקוה ביום ראשון ועל פי החלטת הסיעה המשותפת. צו המניעה פסל למעשה את המשך בחירתו של שמחון לתפקיד על פי התקנון הקיים וללא בחירות, בנימוק כי זהו תקנון שהותאם למידותיו של שמחון ואינו מאפשר למועמדים נוספים להתמודד מולו. השופט יעקב אברהם, מתח בהחלטתו ביקורת על הניסיון למנות את שמחון ללא הליך דמוקרטי וקבע כי "בחירה של אדם אחד מתוך רשימת מועמדים הכוללת רק את שמו של אותו אדם, אינה בחירה אמיתית ונוגדת כל הליך דמוקרטי... הדבר מנוגד לאמנת היסוד של המפלגה".

לאחר בחירתו של שמחון לתפקיד אמרו מקורביו כי, "בעלי עניין רבי עוצמה במפלגה פעלו נגדו, מטעמים שאינם עניינים. גם גורמים אלו יודעים כי שמחון יקדם את התחומים בהם עוסקת קק"ל, וכי הוא האדם המתאים לתפקיד. חבל שאפי שטנצלר לא נאבק למען שמירת העצים והקרקעות, כפי שנאבק לשמור על הג'וב שלו - מאבק יצרי, אישי, חסר מעצורים, רווי תרגילים והתחכמויות משפטיות, ולא בחל באמצעים כדי לחסום את דרכו של שמחון לתפקיד."

(עדכון ראשון 10:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully